Zoho Download
Zoho to przede wszystkim pakiet biurowy online, podobny do zintegrowanych z Dyskiem Google Dokumentów. Zestaw aplikacji umożliwia tworzenie dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji, baz danych, notatek czy stron typu wiki. Zoho oferuje jednak znacznie więcej.
Wśród dodatkowych modułów można wymienić chociażby czat. W jednym oknie przeglądarki możemy rozmawiać z użytkownikami takich sieci jak Google Talk, Facebook, AIM, ICQ czy Jabber. Do tego dochodzi klient e-mailowy, który wygląda i działa jak poczta Google - integruje się także z naszym głównym kontem Gmail.
Kolejne moduły Zoho to Meeting (umożliwia organizowanie wirtualnych spotkań ze współpracownikami, prowadzenie zdalnych szkoleń czy prezentacji), Projects (ułatwia zarządzanie projektami w firmie) czy Pulse (pozwala na stworzenie własnego miniserwisu społecznościowego).
Wszystkie opisane wyżej aplikacje są dostępne w kategorii Collaboration Apps. Druga grupa to Productivity Apps. Znajdziemy tu podstawowe, używane przez wiele osób na co dzień narzędzia takie jak Kalendarz i Notatnik. Tutaj także znajdują się bezpośrednie skróty do edytora tekstu czy arkuszy kalkulacyjnych.
Trzecia grupa to Business Apps. Są one skierowane przede wszystkim do właścicieli oraz pracowników małych i średnich przedsiębiorstw. Mamy tutaj moduł do nawiązywania zdalnych połączeń z innymi komputerami, aplikację dla małej księgowości, CRM (do zarządzania klientami) czy program dla HR-owców.
Jak widać, Zoho to rozwiązanie dużo bardziej rozbudowane od Dokumentów Google czy SkyDrive'a. Oferuje więcej usług oraz funkcji. Potrafi zastępować klasyczne programy desktopowe nie tylko w przypadku użytku indywidualnego czy w małej firmie. Sprawdzi się nawet w dużych przedsiębiorstwach.