5 porad, jak lepiej korzystać z Gmaila na Androidzie

Korzystasz z aplikacji Gmail na Androidzie do obsługi poczty? Przedstawiamy kilka funkcji, które pomogą Ci w sortowaniu wiadomości i wyszukiwaniu maili oraz pokażą, jak lepiej korzystać z Gmaila.

Zarządzanie e-mailami na telefonie nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza, gdy dostajemy ich całkiem sporo. W Gmailu możemy znaleźć jednak sporo funkcji, które pozwalają dostosować skrzynkę odbiorczą do własnych potrzeb, a także ułatwiają np. wyszukiwanie wiadomości. Oto kilka funkcji, które warto znać w Gmailu na Androidzie.

1. Wybierz, z jakiego okresu czasu mają być synchronizowane wiadomości

Jeżeli chcemy zawsze przy sobie mieć pełną skrzynkę odbiorczą, to musimy koniecznie zmienić ustawienia synchronizacji. Domyślne ustawienia pobierają tylko pocztę z 30 ostatnich dni. Można to jednak zmienić i zwiększyć ten okres do dowolnej liczby dni.

Wysuwamy menu boczne w Gmailu, a następnie na samym dole przechodzimy do ustawień. Jeśli mamy kilka kont pocztowych skonfigurowanych w aplikacji Gmail, to wchodzimy do zakładki z tym kontem, któremu chcemy zmienić ustawienia. Na samym dole znajdziemy ustawienia synchronizacji i możemy zmienić domyślną liczbę 30 dni na dowolną inną.

2. Zignoruj wybrane wiadomości

Jeśli utrzymujemy porządek w skrzynce odbiorczej i chcemy, aby wyświetlały tam się tylko najważniejsze wiadomości, z którymi np. obecnie pracujemy, to możemy skorzystać z funkcji ignorowania.

Otwieramy wiadomość, którą chcemy ukryć, a następnie wysuwamy menu z trzema kropkami w górnym prawym rogu i wybieramy "Ignoruj". Wiadomość zostanie przeniesiona do archiwum i powinna nadal się wyświetlać jako nieprzeczytana. Możemy potem do niej powrócić wyszukując ją za pomocą wyszukiwarki lub przeglądając archiwum.

3. Szczegółowe wyszukiwanie w Gmailu

Korzystając z odpowiednich przedrostków w wyszukiwarce możemy zawęzić wyszukiwanie np. do samych tematów wiadomości czy ich adresatów. Możliwości jest bardzo dużo.

Wystarczy, że dotkniemy pola z wyszukiwarką, a następnie wyszukiwaną frazę poprzedzimy odpowiednim przedrostkiem. Przykładowo, jeśli chcemy wyszukiwać wiadomości starszych niż dwa tygodnie, wystarczy wpisać "older_than:15d", a następnie po spacji dodać własną frazę.

Strona z pomocą Google oferuje pełną listę wszystkich filtrów Gmaila, które możemy użyć podczas wyszukiwania wraz z przykładami.

4. Popraw sortowanie wiadomości w Gmailu

W Gmailu znajdziemy kilka skrzynek odbiorczych, na które podzielona jest nasza poczta. W sekcji "Priorytety" znajdziemy najważniejsze wiadomości, które zostały wysłane z wysokim priorytetem. Z kolei w sekcji "Wiadomości-śmieci" mamy wszystkie maile, które zostały oznaczone jako spam.

Czasem jednak wiadomości mogą zostać źle przyporządkowane. Niekiedy maile priorytetowe wcale takie być nie powinny, natomiast w SPAMie znajduje się cenna dla nas wiadomość. Gmail oferuje funkcje pozwalające w takim wypadku naprostować sytuację, poprawnie oznaczyć wiadomości i nauczyć klienta pocztowego dokładniejszego sortowania.

Wystarczy, że otworzymy wybraną wiadomość z folderu "Priorytety" lub "Wiadomości-śmieci", a następnie wysuniemy menu z trzema kropkami w górnym prawym rogu. Jeśli mało ważna wiadomość trafiła do priorytetów, to wybieramy opcję "Oznacz jako mało ważne". Wtedy taka wiadomość powróci do zwykłej skrzynki odbiorczej. Z kolei jeśli coś ważnego trafiło do SPAMu, to w tym wypadku wybieramy opcję "Zgłoś jako nie spam" (trafi wtedy do skrzynki odbiorczej) lub "Oznacz jako ważne" (trafi wtedy do listy z ważnymi mailami).

5. Automatyczne przechodzenie do poprzedniej lub następnej wiadomości

Gdy otworzymy jakąś wiadomość ze skrzynki odbiorczej, a następnie wybierzemy opcję usunięcia lub archiwizacji, to e-mail zniknie, a my zostaniemy przeniesieni z powrotem do listy wszystkich wątków. Możemy to jednak zmienić i sprawić, aby po archiwizacji lub usunięciu maila wyświetlała się nam automatycznie następna lub poprzednia wiadomość. Wtedy możemy szybciej i wygodniej przejrzeć wiadomości i uporządkować skrzynkę.

Aby to zrobić, należy z paska bocznego wybrać opcję "Ustawienia". Następnie przechodzimy do zakładki "Ustawienia ogólne". W tym miejscu wyszukujemy opcji pod nazwą "Automatyczne przechodzenie".

Po dotknięciu jej zauważymy, że domyślnie po usunięciu lub archiwizacji wiadomości jesteśmy przenoszeni do listy wszystkich wątków. Aby to zmienić, wystarczy wybrać, czy chcemy przejść do następnej lub starszej wiadomości i zaznaczyć odpowiednią opcję.

 

Komentarze