Adobe Flash wciąż jest używany na stronach do otwarzania muzyki czy filmów w naszych ulubionych przeglądarkach. Czasami zdarza się jednak, że nawet pomimo poprawnie zainstalowanego w systemie Flasha, przeglądarka nie otwiera materiałów audio i video udostępnionych w tej technologii. W tym poradniku przyjrzymy się, jak naprawić problem z Flashem w Internet Explorer.
Może się nawet zdarzyć, że Flash działa poprawnie w innej przeglądarce na naszym komputerze, ale w Internet Explorerze jedyne co widzimy, to czarne prostokąty w miejscu, w którym normalnie powinien znajdować się odtwarzacz filmu czy muzyki. Jeśli macie podobny problem, to warto spróbować poniższych rad.
1. Sprawdź, czy Flash jest napewno włączony
Adobe Flash jest zintegrowany z Internetem Explorerem w Windowsie 8. Może jednak okazać się, że wtyczka sama w sobie jest wyłączona. Aby to sprawdzić, należy kliknąć w ikonę z kołem zębatym w Internet Explorer, a następnie wybrać "Zarządzaj dodatkami".
W zakładce "Paski narzędzi i rozszerzenia" powinna wyświetlać siępozycja o nazwie "Shockwave Flash Object". W kolumnie "Stan" powinna widnieć informacja, że wtyczka ma status "Włączone". Jesli nie ma, to klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Włącz".
2. Skorzystaj z ustawień widoku zgodności
Wejdź na stronę, na której znajduje się niedziałający element we Flashu (np. na YouTube'a). Kliknij w ikonę z kołem zębatym w Internet Explorer, a następnie wybierz "Ustawienia widoku zgodności".
W nowym oknie zostanie automatycznie uzupełniony adres strony, na której się znajdujemy. W moim przypadku jest to YouTube. Upewniamy się, że mamy zaznaczoną opcję "Wyświetlaj witryny intranetu w widoku zgodności", a nastepnie klikamy "Dodaj".
Zamykamy okno widoku zgodności, uruchamiamy ponownie przeglądarkę i sprawdzamy, czy na dodanej do listy stronie działa teraz Flash.
3. Zarejestruj ponownie plik Flash.ocx
Jeśli plik flash.ocx nie jest zarejestrowany odpowiednio, to może powodować właśnie takie błędy, jak czarne odtwarzacze, które niczego nie odtwarzają. Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora (wyszukaj "Wiersz polecenia", kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Uruchom jako administrator"). W wierszu polecenia wpisz poniszą komendę.
regsvr32 c:\windows\system32\macromed\flash\flash.ocx
Następnie potwierdź ją przyciskiem Enter. Na ekranie wyświetli się komunikat, że pomyślnie zarejestrowani plik flash.ocx. Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy rozwiązało to problem z Flashem w Internet Explorer.