Korzystasz z Gmaila, czekasz na ważnego maila a on nie przychodzi? W końcu się jednak okazuje, że wiadomość doszła, ale została przeniesiona automatycznie do folderu ze spamem? Jeśli tak, to nie martw się – jest na to rozwiązanie.
Folder SPAM jest przydatny w Gmailu i pozwala zaoszczędzić nam sporo czasu oraz nerwów na usuwaniu śmieciowych wiadomości, ale niestety żadne automatyczne filtry nie są idealne i może się zdarzyć, że ważna dla nas wiadomość zostanie automatycznie przeniesiona do folderu z niechcianymi mailami.
Problem nasila się, gdy korzystamy z jakiegoś programu pocztowego, w którym w ogole folderu ze SPAMem nie sprawdzamy. Poza tym niektóre powody, dla których wiadomość jest w Spamie są śmieszne – np. wiadomości napisane w innym języku niż normalnie używany w naszych wiadomościach są uznawane za niechciane.
Metoda 1: Oznacz wiadomości jako „To nie jest Spam”
Pierwsza metoda jest bardzo prosta. Logujemy się do klienta pocztowego z poziomu przeglądarki, a następnie w pasku bocznym przechodzimy do folderu SPAM. Jeśli nie możemy go znaleźć, to najpierw klikamy zakładkę „Więcej...”.
Wyszukujemy wiadomości, która nie powinna się tam znajdować, a następnie otwieramy ją. Na górze znajdziemy pasek narzędzi z dostępnymi opcjami, które możemy wykonać na wiadomości. Klikamy w przycisk „To nie jest SPAM”.
Metoda 2: Dodaj nadawcę do kontaktów
Inną metodą jest dodanie adresu e-mail nadawcy do naszej listy kontaktów. Gmail wtedy przepuszcza takie wiadomości przez filtry antyspamowe i nawet jeśli będą się kwalifikowały jako Spam, to i tak powinny wyświetlać się normalnie w skrzynce odbiorczej.
Aby to zrobić, należy kliknąć w przycisk „Gmail” po lewej stronie i z rozwijanej listy wybrać pozycję „Kontakty”. Następnie klikamy „Nowy kontakt” lub po prostu wybieramy ikonkę z plusem na górnym pasku narzędzi i wpisujemy adres e-mail osoby, od której przychodzą wiadomości.
Teraz nie powinny być przenoszone do Spamu.
Metoda 3: Utworzenie filtru, który zapobiega przenoszeniu wybranych wiadomości do Spamu
Kolejnym rozwiązaniem jest skorzystanie z filtrów Gmaila. Tak, jak Gmail posiada swój własny filtr antyspamowy na podstawie własnych kryteriów, tak również my możemy tworzyć własne filtry, które np. na podstawie słów kluczowych, wielkości wiadomości, tematu czy nadawcy będą przenosić maile w odpowiednie miejsce.
Możemy wykorzystać tę funkcję, by zapobiec przenoszeniu ważnych wiadomości do Spamu. Aby utworzyć własny filtr, należy najpierw otworzyć w folderze Spam wiadomość, która tam trafiła. Tym razem jednak nie zaznaczamy opcji „To nie jest Spam” (chociaż nie zaszkodzi), ale rozwijamy menu z prawej strony i wybieramy „Filtruj wiadomości tego typu”.
Wyświetli się okno tworzenia filtru. Najpierw wybieramy kryteria, według których wiadomości mają być filtrowane. Domyślne ustawienie przechwytuje wszystkie wiadomości po adresie e-mail nadawcy, który jest już wpisany. Możemy zostawić ustawienia w takiej formie lub je pozmieniać (np. filtrować wiadomości na podstawie zawartych słów).
My jednak utworzymy filtr, który przepuści wszystkie wiadomości od wybranego nadawcy, więc zostawiamy domyślne ustawienia i klikamy „Utwórz filtr na podstawie tych kryteriów wyszukiwania >>”.
W kolejnym oknie wybieramy, co ma się dziać z wiadomościami od wybranego nadawcy. Zaznaczamy „Nigdy nie wysyłaj do spamu” i klikamy „Utwórz filtr”. Teraz wiadomości od wybranego nadawcy nigdy nie trafią do spamu i od razu wyświetlą się w skrzynce odbiorczej.