Masz problem z zainstalowaniem aplikacji w iPhone lub iPad? Jeżeli podczas instalowania gry czy programu ze sklepu App Store wystąpi błąd polegający na niemożności ukończenia procesu - warto skorzystać z tego poradnika. Pokażemy, co zrobić gdy aplikacja zawiesza się podczas instalowania w smartfonie lub tablecie.
Niekiedy podczas instalowania aplikacji ze sklepu App Store może wystąpić błąd - proces instalacji nie może zostać dokończony. Instalacja programu czy gry zatrzymuje się w pewnym momencie i nie idzie dalej. W tym poradniku postaramy się rozwiązać ten problem, który występuje niekiedy w smartfonach iPhone oraz tabletach iPad firmy Apple.
Najprostszy sposób to spróbować odinstalować aplikację i zainstalować ją ponownie. W tym celu wystarczy przytrzymać dłużej ikonę aplikacji i poczekać, aż w jej lewym górnym rogu pojawi się znak X. Wówczas kasujemy aplikację i ponownie pobieramy ją ze sklepu App Store.
Może się jednak zdarzyć, że aplikacji nie można w ten sposób usunąć z urządzenia. Nie pomaga również restart telefonu czy tabletu. W takim wypadku możemy skorzystać z innego rozwiązania. W tym celu otwieramy aplikację Ustawienia w iPhone lub iPadzie, a następnie przechodzimy do zakładki Ogólne.
Tutaj otwieramy kolejną zakładkę o nazwie "Dysk i użycie iCloud". Po jej otwarciu otwieramy jeszcze jedną zakładkę - "Zarządzaj dyskiem". W sumie więc ścieżka, do której musimy dotrzeć w Ustawieniach to:
Ogólne > Dysk i użycie iCloud > Zarządzaj dyskiem
Po otwarciu ostatniej zakładki trzeba chwilę odczekać, aż system wczyta pełną listę aplikacji, które zapisane zostały w naszym iPhonie lub iPadzie. Po wyświetleniu pełnej listy aplikacji odnajdujemy tę, która zawiesiła się podczas instalacji. Następnie otwieramy ją i stukamy palcem przycisk "Usuń program". Po potwierdzeniu chęci skasowania aplikacji, zostanie ona ostatecznie usunięta z naszego urządzenia. Sposób ten działa nawet przy najbardziej opornych programach lub grach, które zawieszą się w trakcie pobierania ze sklepu App Store.
Kiedy aplikacja zniknie już z iPhona lub iPada należy zrestartować urządzenie. Po ponownym uruchomieniu wchodzimy do sklepu App Store i jeszcze raz pobieramy interesującą nas aplikację. Tym razem powinna zainstalować się bez większych problemów. Jeżeli jednak nawet powyższy sposób nie zadziała, można skorzystać z jeszcze jednego. Czasami wystarczy wylogować się ze swojego konta App Store i zalogować ponownie.