Pytanie o skuteczność technik pozycjonowania towarzyszy pozycjonerom praktycznie od zawsze. Między specjalistami seo i Google trwa nieustająca walka. Ci pierwsi walczą o jak najwyższe pozycje stron swoich lub swoich klientów. Z drugiej strony jest gigant z Mountain View, który skutecznie hamuje ich poczynania wprowadzając kolejne zmiany algorytmów.
Walka zwykle jest nierówna. Przegrani są zazwyczaj pozycjonerzy, którzy mimo wysiłków ze zgrozą obserwują drastyczne zmiany w SERPACH. Stąd odwieczne pytanie czy da się coś z tym zrobić? Czy można uniknąć drastycznych spadków i nieprzyjemnych rozmów z Klientami, którzy nie do końca rozumieją o co w tym wszystkim chodzi – chcą jedynie widzieć swoją stronę na wysokich pozycjach w wyszukiwarce?
Być może Was rozczaruję – nie mam gotowej recepty na szybkie zdobycie pierwszej 3! Ale wiem, co zrobić by zdobyć wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarce bez narażania się Google'owi.
Być może obiły się Wam już o uszy terminy takie jak: White Hat Seo, Black Hat Seo, Grey Hat Seo Czym właściwie są te kolorowe kapelusze? To terminy używane przez ludzi z branży na określenie techniki pozycjonowania. Kolor „kapelusza” określa na ile jest ona czysta i zgodna z zasadami wielkiego wujka Google.
Ale czy na pewno wystarczy tylko stosować wytyczne z Google aby uzyskać wysoką i stabilną pozycję strony? To pytanie od dawna zadaje sobie wielu pozycjonerów. I ile osób tyle różnych opinii, bo jeśli nawet white seo istnieje to na czym właściwie polega no i czy jest skuteczne?
Okazuje się, że white seo to nie żadna tajemna wiedza, skrywana i szczelnie chroniona. Matt Cutts (doradca Google do kontaktów Google z webmasterami) otwarcie mówi i pisze na swoim blogu co należy zrobić aby wyszukiwarka Google nas polubiła.
Kwestią absolutnie podstawową jest optymalizacja strony. To, co niewidoczne jest niezwykle ważne. Poprawność kodu, odpowiednia budowa witryny, właściwy profil linkowania sprawiają, że strona jest wysoko oceniana przez roboty Google.
Wartościowy content to kolejna niezwykle ważna kwestia. Skoro już robisz wszystko, aby Klient trafił na Twoją stronę postaraj się aby znalazł na niej jak najwięcej informacji, które będą dla niego przydatne. To, co Google lubi najbardziej to unikalność. Wartościowe treści nie tylko zostaną docenione przez wędrujące po witrynie roboty, ale także przez samych internautów, którzy chętnie podzielą się nimi z innymi. Świetnym i bardzo prostym sposobem jest pisanie bloga. Wartościowe artykuły, poradniki i częste aktualizacje nie tylko sprowadzą ruch na Twoją stronę, ale uczynią ją wartościową dla robotów Google.
Poza działaniami w obrębie samej strony mamy szerokie pole do popisu także i poza nią. Aktywne działania w mediach społecznościowych nie tylko są przychylne wyszukiwarkom – pozwalają także na dotarcie z treściami do szerokiego grona odbiorców – jeśli coś ich zainteresuje jest duża szansa, że chętnie podzielą się tym z innymi.
Co jeszcze możesz zrobić aby Google polubiło Twoją stronę? Daj coś od siebie! Może to być ciekawy poradnik, analiza, interesująca czy zabawna infografika. Możesz napisać o tym na branżowych forach, zamieścić linka na Facebooku czy Twitterze. Jeśli pomysł się spodoba internauci chętnie rozpropagują materiał wśród swoich znajomych. Tworząc własne treści warto być kontrowersyjnym bo jak wiadomo mocne treści przyciągają uwagę i wywołują ożywione dyskusje. I dokładnie tego potrzebuje Twoja strona.
Być może wyda Wam się, że opisane tu metody są infantylnie proste. Że przecież takie rzeczy może robić każdy! Może, ale nie robi. Bądźmy szczerzy: white seo jest niezwykle rzadko wykorzystywane. Mimo, że wiedza o tym jak bezpiecznie pozycjonować stronę jest ogólnie dostępna nie wszyscy chcą z niej skorzystać. Większość "idzie na łatwiznę" próbując w szybki i prosty sposób pozyskać jak najwięcej linków do strony. Kończy się to zwykle korzystaniem z SWL-i, które ewentualnie są wspomagane przez artykuły ze stron zapleczowych. Niestety, to co kiedyś jako tako się sprawdzało, obecnie jest niewystarczające.
To prawda, że white seo wymaga wiele zaangażowania i kreatywności, ale efekty są naprawdę obiecujące. Raz wykonana optymalizacja strony będzie owocować przez długi czas, dzięki wartościowym treściom i poradnikom zbudujesz swój autorytet w branży.
O czym musisz pamiętać?
Być może zastanawiałeś się po co te wszystkie zmiany, algorytmy, o co Google tak właściwie walczy z pozycjonerami? Google tak jak Ty walczy o Klientów, „sprzedając” produkt w postaci wartościowych informacji, które każdy z nas może znaleźć korzystając z wyszukiwarki. Jeśli serwowane przez Google strony nie będą wartościowe spadnie wartość samego Google. Dlatego jeśli chcesz być wysoko Ty również musisz postawić na jakość. Zasada mniej, ale lepszej jakości powinna stać się Twoim mottem w procesie pozyskiwania linków.
Podsumowując: jesteśmy na fali zmian i innowacji w wyszukiwarce Google. Pozycjonerzy walczą z algorytmami i jak wiadomo walka się jeszcze nie skończyła. Jedno jest pewne - w tej walce warto stać po właściwej stronie.