Zamiast używać we wszystkich usługach jednego hasła, albo uczyć się na pamięć kilku kodów - warto skorzystać z menadżera haseł. Pokazujemy, jak bezpiecznie korzystać z tego typu programów.
1. Nie przechowuj haseł
Jeżeli nie masz głowy do zapamiętywania wielu haseł, trzeba je gdzieś zapisać. Przechowywanie haseł w pliku tekstowym nie jest najlepszym pomysłem. Byle wirus może wykraść nasze dane. Jeżeli już, trzeba przechowywać materiały w szyfrowanych, dobrze zabezpieczonych plikach.
2. Menadżer tworzy bezpieczne hasła
Nasze możliwości w tworzeniu bezpiecznych, skomplikowanych haseł są ograniczone. Dlatego warto skorzystać z narzędzia, które automatyczne wygeneruje dla nas takie hasła. Co więcej, nie będziemy musieli ich zapamiętywać - zostaną one od razu zapisane w pamięci programu. Takie funkcje oferuje np. KeyPass czy AnyPassword.
3. Łatwe kopie bezpieczeństwa
Menadżery haseł pozwalają na tworzenie kopii zapasowych zapisanych haseł. Możemy je bezpiecznie zapisywać w zaszyfrowanych plikach na różnych urządzeniach.
4. Szybkie wyszukiwanie i zarządzanie
Menadżery haseł pozwalają na szybkie zarządzanie i wyszukiwanie haseł. Możemy np. stworzyć kategorię haseł w sieciach społecznościowych albo w skrzynkach pocztowych. Łatwe jest ich wyszukiwanie. Świetne zarządzanie hasłami oferuje Key Folder.
5. Dostęp do haseł w różnych urządzeniach
Zapisane za pomocą menadżera haseł pliki z hasłami możemy przechowywać w różnych urządzeniach lub też wrzucić np. do chmury (Dropbox, Dysk Google, SkyDrive). Dzięki temu będziemy mogli z dowolnego urządzenia
Pełną listę menadżerów haseł znajdziecie w naszym serwisie, w dziale Menadżery haseł.