Spis treści
Niektóre egzemplarze Galaxy S8 mają problem z przebarwionym na czerwono lub różowo ekranem. Jeśli przebarwienie nie jest bardzo duże, to można je zredukować lub całkowicie usunąć za pomocą ukrytych ustawień. Oto, jak to zrobić.
Wielu użytkowników, zarówno z Korei Południowej jak i ze Stanów Zjednoczonych, natrafia na egzemplarze Galaxy S8, które mają przebarwione ekrany na czerwono lub różowo. Okazuje się, że w Polsce też natrafiono już na kilka egzemplarzy z lekkim przebarwieniem.
Okazuje się jednak, że nie wszystko stracone – zaróżowiony ekran można w pewnym stopniu naprawić samemu poprzez korekcję balansu bieli. Co więcej, Samsung planuje naprawić ten problem w nadchodzącej aktualizacji. Zanim to jednak nastąpi, możemy samemu wyregulować kolory i w zależności od nasilenia wady całkowicie ją usunąć lub chociaż trochę zredukować.
Samodzielna naprawa zaczerwienionego lub zaróżowionego ekranu w Galaxy S8
Aby to zrobić, musimy uzyskać dostęp do ukrytych ustawień, które potrafią modyfikować balans bieli. Na szczęście dostęp do tych ustawień nie wymaga wprowadzania żadnych modyfikacji w telefonie, co więcej, w żaden sposób nie wpływa na gwarancję. Wystarczy wywołać odpowiednie menu za pomocą specjalnego numeru.
Otwórz aplikację „Telefon”, aby wysunąć ekran wybierania numeru. Następnie wpisz poniższy numer:
*#15987#
Po wpisaniu tego numeru wyświetli się ekran pozwalający dostosować balans bieli. Wystarczy, że dla koloru czerwonego ustawisz inną wartość.
Jeśli to jednak za mało, to masz do dyspozycji jeszcze jedną opcję. Wejdź w telefonie do „Ustawienia > Wyświetlacz > Tryb ekranu”.
Tu na samym dole znajdziesz przycisk „Balans kolorów”, który pozwala dostosować poziom czerwonego, niebieskiego i zielonego koloru. Przesuń suwak odpowiedzialny za czerwony kolor w lewo. W zależności od nasilenia wady może być konieczne przesunięcie tego suwaka tylko trochę lub całkowicie w lewo.
Połączenie dwóch powyższych opcji powinno pozwolić zredukować zaczerwienienie ekranu albo całkowicie je usunąć. Jeśli problem nadal występuje, to pozostaje czekać na oficjalną aktualizacje od Samsunga lub skontaktować się ze sprzedawcą i zwrócić urządzenie.