Jak blokować reklamy w iPhone i iPad z iOS 9
Jedną z najciekawszych funkcji, jaka pojawiła się w aktualizacji iOS 9 to możliwość blokowania reklam na stronach internetowych. Zobaczcie, jak ochronić swojego iPhona czy iPada przed nachalnymi reklamami w sieci.
Blokowanie reklam w przeglądarce Safari na iPhonach i iPadach jest dostępne jedynie dla określonej liczby urządzeń. Ze względu na wydajność smartfonów i tabletów, Apple ograniczył tę funkcję w iOS 9 jedynie do następujących modeli: iPhone 6S, 6S Plus, 6, 6 Plus oraz 5S; iPad: Air, Air 2, mini 2, mini 3, mini 4; iPod touch 6 generacji. W starszych urządzeniach takich jak np. iPhone 5 czy iPhone 4S blokowania reklam nie ma.
Sama funkcja wprowadzona w iOS 9 nie pozwala automatycznie na blokowanie reklam w Safari. Będziemy musieli jeszcze zainstalować odpowiednią aplikację w naszym telefonie czy tablecie. Obecnie w sklepie App Store dostępnych jest kilka aplikacji umożliwiających tego typu rozwiązania.
Każda z pobranych aplikacji do blokowania reklam po zainstalowaniu musi być aktywowana. W tym celu otwieramy Ustawienia, a następnie zakładkę Safari. Tutaj otwieramy kartę Blokady zawartości. Następnie włączamy interesującą nas aplikację.
Adamant
Jedyna w pełni bezpłatna aplikacja do blokowania reklam w iOS 9. Aplikacja posiada kilka prostych funkcji takich jak aktualizowanie listy blokowanych reklam, zgłaszanie podejrzanych stron czy prosty samouczek.
1Blocker
1Blocker ma dwie wersje - darmową i płatną. Darmowe wydanie pozwala na proste blokowanie reklam, natomiast za 3 euro dostaniemy dodatkowe narzędzia umożliwiające personalizowanie ustawień. Możemy wówczas blokować dodatkowe elementy takie jak przyciski serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter), wybrane fonty, pliki cookie czy reklamy z wybranych domen.
Blockr
Tanim rozwiązaniem jest Blockr, który kosztuje 99 centów i oferuje podstawowe blokowanie reklam w iOS 9. Posiada kilka przydatnych opcji takich jak blokowanie przycisków społecznościowych, plików cookie czy dodawanie poszczególnych stron do tzw. czarnych list.
Crystal
To jedna z pierwszych aplikacji blokujących reklamy dostępna w App Store. Zapłacimy za nią 99 centów. W zamian za to dostajemy prosty blocker reklam, który nie posiada żadnych ustawień czy dodatkowych funkcji.
Peace
Peace to już droższy wydatek - 2,99 euro. Aplikacja została stworzona przez autora Instapaper. Narzędzie współpracuje z silnikiem Ghostery, który posiada ogromną bazę danych reklam i trackerów do blokowania.
Purify
Najwięcej zapłacimy za Purify - 3,99 euro. Aplikacja pozwala nam na dodatkowe opcje takie jak blokowanie grafik, skryptów, dodawanie stron to czarnych list itp. Szczególnie dobrze rozwiązane jest blokowanie niechcianych stron - możemy to zrobić z poziomu przeglądarki Safari podczas przeglądania witryn.