Czasami na naszej stronie potrzebne jest coś więcej niż tylko kontakt z klientem za pomocą poczty e-mail. Najlepszym rozwiązaniem - obok linii telefonicznej - może być czat na żywo. Dzięki temu odwiedzający stronę zawsze będą mogli zadać interesujące ich pytania. Dzisiaj pokażemy Wam, jak dodać do strony na wordpressie czat live.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy bądź też inną, zbliżoną działalność - z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest nawiązywanie relacji z klientem. Dobry kontakt to co najmniej połowa sukcesu. Dzięki niemu możemy nie tylko budować zaufanie wśród klientów, ale również tworzyć nową sprzedaż. Nie jest to skomplikowane, zwłaszcza że Wordpress oferuje proste i wygodne sposoby na tworzenie i personalizację czatów na żywo.

Dzięki odpowiednim wtyczkom możemy zdecydować, w jaki miejscu ma być wyświetlany czat, jakie opcje oferować, a także np. w jakich godzinach być dostępny dla użytkowników naszej strony. Rozwiązań rzecz jasna jest całkiem sporo, tutaj zaprezentujemy najciekawsze spośród nich. Jeżeli szukacie innych funkcji, warto samodzielnie przejrzeć wtyczki na Wordpressa z kategorii czaty live albo zapytać nas w komentarzach o konkretne rozwiązania. Postaramy się pomóc każdemu.

Metoda pierwsza - LiveChat

Zacznijmy od najprostszej wtyczki, a mianowicie LiveChat na Wordpressa. To darmowe, łatwe do zainstalowania i odpalenia rozwiązanie. Pozwala na szybkie stworzenie oraz uruchomienie czatu na żywo na naszej stronie. Na szczególną uwagę zasługuje rozbudowany interfejs LiveChat, który pozwala na wprowadzenie wielu przydatnych zmian i rozwiązań.

Wtyczka LiveChat ma tę zaletę, że nie tylko pozwala na personalizację ustawień, ale również integrację z popularnymi serwisami internetowymi i usługami - jak np. Google Analytics. Co ciekawe, LiveChat oferuje również własne statystyki i analizy prowadzonych przez internet rozmów. Są one dostępne bezpośrednio z poziomu ustawień wtyczki w naszym panelu zarządzania stroną Wordpress.

Natomiast dzięki prostym narzędziom możemy ustawić wygląd (szablony), poszczególne elementy oraz zachowanie naszego czatu. Następnie umieszczamy czat w formie niewielkiego widgetu w dowolnej części naszej strony internetowej. Dodatkowe przydatne funkcje to chociażby możliwość przechwytywania określonych informacji jak adresy e-mail, telefon itp. z poziomu wtyczki.

Co ciekawe, informacje z poszczególnych czatów możemy zapisywać lub dodawać do notatnika. Dzięki temu można łatwo stworzyć prostą bazę informacji na temat naszych klientów.

Metoda druga - Olark

To kolejna, prosta w obsłudze wtyczka przeznaczona na Wordpressa. Posiada sporo przydatnych i funkcjonalnych rozwiązań, jak chociażby możliwość łatwego osadzania czatów na stronie czy tworzenie unikalnych loginów dla użytkowników.

Co ciekawe, Olark to nie tylko wtyczka na Twoją stronę - to również pełnoprawna platforma, którą można zintegrować z różnymi aplikacjami mobilnymi. Dzięki temu konwersację czy wsparcie dla klientów można prowadzić również za pomocą różnorakich klientów działających w systemie Android czy iPhone. Podobnie jak poprzednia wtyczka, również Olark jest w opcji biznesowej płatnym rozwiązaniem.

Dodatkowe funkcje oferowane przez Olark to chociażby możliwość dostosowania wyglądu wtyczki - zarówno za pomocą edytora wbudowanego w plugin, jak i zewnętrznych stylów CSS. Poza tym możemy skorzystać z takich rozwiązań jak przesyłanie plików via czat czy ustawienia swojego stałego awataru.

Metoda trzecia - Zendesk Chat

Kolejne rozwiązanie, z jakiego można skorzystać, to Zendesk Chat. Jego wyróżnikiem jest dostosowanie się do opcji mobilnej, czyli oglądania i korzystania z czatu z poziomu smartfonów oraz tabletów.

Zendesk Chat posiada także ciekawą opcję, jaką jest automatyczne uruchamianie czatu po wejściu na naszą stronę nowego użytkownika. W ten sposób możemy naturalnie zagaić rozmowę lub też zaoferować konkretną pomoc np. w wyborze jakiegoś produktu z naszej oferty.

Dodatkowo możemy skorzystać z takich rozwiązań, jak chociażby zaawansowane analizy i statystyki, które automatycznie zbierane są przez wtyczkę Zendesk Chat. Co warte zaznaczenia, wtyczka dostępna jest również w języku polskim, dzięki czemu korzystanie i ustawianie poszczególnych opcji w tym pluginie jest banalnie proste. Również dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z wtyczkami na Wordpressa.

Interfejs Zendesk Chat stworzony został w HTML5, dzięki czemu wtyczka świetnie prezentuje się i działa zarówno w nowszych jak i starszych przeglądarkach internetowych. Można też z niej korzystać z poziomu urządzeń mobilnych takich jak np. smartfon czy tablet. Dodatkowe, standardowe funkcje to chociażby możliwość zmiany wyglądu, personalizacja ustawień i opcji, a także szybkie informacje z poziomu kokptiu (Dashboard).

Na zakończenie zachęcamy do komentowania tekstu, zwłaszcza jeżeli mieliście jakiekolwiek problemy z obsługą omawianych tutaj wtyczek. Piszcie również, jeżeli nie możecie znaleźć dobrych rozwiązań, a nie wspomnieliśmy ich w tym tekście. Postaramy się podsunąć inne, zbliżone rozwiązania, które powinny spełnić Wasze oczekiwania.