Jak dodać Gadżety na Pulpit w Windows 10
Pamiętacie Gadżety na Pulpit w Windows 7? Był to zestaw przydatnych widgetów, które można było wrzucić na Pulpit komputera - zegar, kalendarz, notatki itp. Te same, dobrze znane gadżety można dodać sobie do systemu Windows 10.
Oczywiście, Microsoft dawno już usunął gadżety ze swojego systemu. W Windows 8 można było je przywrócić za pomocą specjalnego programu. Podobnie jest też w Windows 10. Pobieramy darmowy program Windows Desktop Gadgets i instalujemy w naszym komputerze. Program dostępny jest w języku polskim.
Po zakończonej instalacji pojawi się okno dostępnych gadżetów. Mamy więc takie rozwiązania jak chociażby kalendarz, podgląd procesora, zegar, Tłumacz Google, Gmail, Pogoda, Pokaz slajdów, MiniRadio, Kosz na śmieci, Schowek, Sticky Notes, kontrola głośności czy konwerter walut. Na temat każdego z widżetów możemy zapoznać się z rozbudowanym opisem.
Możemy też zainstalować Windows 7 Sidebar, czyli pasek boczny, który po prawej stronie Pulpitu umożliwi łatwe zarządzanie i szybki dostęp do dodanych przez nas widżetów.
Aby dodać dany widget, wystarczy go dwa razy kliknąć w polu wyboru - natychmiast pojawi się na Pulpicie. Możemy go edytować, zmieniając ustawienia, a także powiększyć czy wreszcie zamknąć. Windows Desktop Gadgets pozwala poza tym na pobieranie dodatkowych widgetów - wystarczy kliknąć odpowiedni link u dołu okna programu.