Jeśli masz firmę i chcesz, aby odbiorcy mogli nawiązać z Tobą kontakt w prosty sposób, to masz teraz możliwość umieszczenia przycisku WhatsApp w relacjach na Instagramie. Jest to opcja, która pozwala korzystać z tej dobrze znanej sieci społecznościowej, aby Twoi obserwatorzy mogli szybko się z Tobą skontaktować. Wystarczy dotknąć ikony, aby przenieść ich bezpośrednio do prywatnego lub firmowego czatu na WhatsApp. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, to w tym artykule podamy Ci wszystkie niezbędne wskazówki.

Najważniejsze informacje:

  1. Instagram oferuje wiele narzędzi podczas dodawania relacji - użytkownik ma możliwość edycji, wspominania innych użytkowników, dodania muzyki, gifów, ramek, pytań, szablonów i wielu innych. Wśród nich jest opcja umieszczenia linku.
  2. WhatsApp umożliwia utworzenie linku z numerem telefonu, który można udostępnić innym użytkownikom. Klikając w niego, mogą oni odbyć z Tobą prywatny czat lub przenieść się na Twoje konto WhatsApp Business.

Nie wiesz, jak zaimplementować to narzędzie na Instagramie? Pomożemy Ci to zrobić w prosty sposób, abyś mógł przyciągnąć klientów do swojego konta WhatsApp Plus. Jeśli chcesz, aby Twoi obserwatorzy lub osoby, które są w Twoich bliskich znajomych na Instagramie, miały Twój numer, to wystarczy, że klikną ten link. Jeśli chcesz skorzystać z tej funkcji, wykonaj kroki, które prezentujemy w tym samouczku.

Jak dodać przycisk z linkiem WhatsApp na Instagramie, dodając link do konta lub w Instagram Stories

Jeśli nie wiesz, jak dodać WhatsApp do Relacji na Instagramie, pokażemy Ci, jak łatwo to zrobić. W towarzystwie logo WhatsApp użytkownicy będą mogli prowadzić rozmowę bez konieczności podawania kodu potwierdzającego lub wykonywania dodatkowych czynności. Dotknięcie ekranu pozwoli każdemu użytkownikowi skontaktować się poprzez platformę i utworzyć czat WhatsApp. Pokazujemy, jak łatwo to zrobić z poziomu aplikacji:

  1. Otwórz aplikację Instagram na wybranym urządzeniu mobilnym.
  2. Kliknij symbol plusa (+) w miejscu, w którym dodajesz nowe Relacje.
  3. Po otwarciu panelu publikowania wybierz zdjęcie lub film, który chcesz opublikować, aby dołączyć do linku i przenieść je bezpośrednio do WhatsApp.
  4. W górnych opcjach kliknij ikonę uśmiechniętej naklejki.

5. Poszukaj opcji link, aby dodać ją do historii.
6. Aby napisać link, wpisz „wa.me/”, a następnie prefiks swojego kraju i numer telefonu, na przykład: wa.me/48123456789. 48 to kod kraju, w tym przypadku Polski, a reszta to numer telefonu.
7. Jeśli chcesz dostosować sposób wyświetlania, kliknij dostosuj tekst naklejki i napisz, co chcesz. Zaleca się, aby było to wezwanie do działania, zapraszające obserwujących do kontaktu. Następnie kliknij Gotowe.

8. Dostosuj link, aby przejść bezpośrednio do WhatsApp za pomocą stuknięcia.
9. Stuknij ponownie w emotikonkę u góry i wpisz słowo „WhatsApp” w polu wyszukiwania.
10. Wybierz jedną z najbardziej przyciągających wzrok naklejek, najlepiej obraz logo WhatsApp.
11. Dostosuj odpowiedni rozmiar i pozycję, a następnie kliknij opcję „Twoje relacje” na dole ekranu.

Spowoduje to opublikowanie linku do WhatsApp. Należy pamiętać, że działa to również w przypadku linku do strony internetowej firmy lub bezpośrednio do aplikacji do przesyłania wiadomości. W ten sposób umożliwisz swoim obserwatorom bezpośrednią komunikację z Tobą lub Twoją firmą.

Jak dodać do wyróżnionych relacji tę utworzoną za pomocą przycisku WhatsApp do swojego profilu za darmo?

Teraz, jeśli chcesz zostawić tę relację przypiętą do swojego bio na Instagramie, możesz to zrobić. Jeśli masz profil firmowy, Instagram może być dla Ciebie miejscem komunikowania się z klientami za pomocą tej bezpłatnej metody, którą pokażemy Ci krok po kroku. W ten sposób za pośrednictwem WhatsApp możesz dokonać dowolnej sprzedaży produktów lub usług i zwiększyć przepływ klientów. Po utworzeniu relacji możesz wykonać następujące czynności:

  1. Przejdź do swojego profilu na Instagramie.
  2. W prawym górnym rogu przejdź do ikony plusa (+) i naciśnij ją.
  3. W menu, które otworzy się automatycznie, kliknij „Wyróżniona relacja”.
  4. Wybierz relację z linkiem i wpisz identyfikator jako nazwę, w tym przypadku może to być słowo „kontakt” i naciśnij przycisk Gotowe, aby zapisać relację jako wyróżnioną.
  5. Pozostanie ona na stałe na Twoim profilu, gdzie każdy użytkownik będzie mógł kliknąć, aby uzyskać dostęp i wyświetlić link.

Proces ten służy do łączenia się z klientami za pośrednictwem tej opcji, a następnie będzie można odpowiadać na wiadomości, które wysłali. Jest to naprawdę ciekawa opcja, którą można w prosty sposób wdrożyć, wstawiając ją na stałe i zwiększając ruch użytkowników.

Możesz utworzyć link WhatsApp do użycia na profilu Instagram jako przycisk akcji.

Jedną z opcji, którą możesz wybrać, jest umieszczenie go na stałe na swoim profilu. Dzięki temu będzie on zakotwiczony w Twoim bio, a wszyscy użytkownicy, którzy uzyskają dostęp do Twojego profilu, będą mogli zobaczyć tę opcję. Poniżej pokażemy Ci, jak ją zintegrować. Wykonaj więc następujące kroki, aby umieścić link WhatsApp na swoim profilu:

  1. Zaloguj się do swojego profilu na Instagramie.
  2. Kliknij opcję Edytuj profil.
  3. W menu konfiguracji kliknij opcję Linki.
  4. Kliknij opcję Dodaj link zewnętrzny.
  5. Wpisz link w następujący sposób „wa.me/48123456789”, gdzie 48 oznacza prefiks, w tym przypadku dla Polski, a reszta to numer telefonu.
  6. Na dole pojawi się opcja Tytuł, umożliwiająca zmianę nazwy tego linku, aby był bardziej przyciągający wzrok. Następnie potwierdź akcję, klikając Gotowe w prawym górnym rogu.
  7. Wróć do swojego profilu, a zobaczysz, że opcja jest włączona w bio konta.

Jest to kolejna metoda umieszczenia linku do konta WhatsApp na Instagramie. W ten sposób użytkownicy mogą również nawiązać bezpośredni kontakt z Tobą i zdobyć więcej klientów lub obserwujących, aby się z Tobą komunikować.

Osobiste wnioski. Czy warto dodać link Whatsapp do profilu na Instagramie?

Niewątpliwie dodanie linku do historii na Instagramie jest dość proste. Oprócz tego ta sieć społecznościowa pozwala mieć inne rodzaje korzyści, dzięki czemu można zyskać kontakt z innymi. Jest to opcja, z której korzysta wiele firm, przedsiębiorstw i przedsiębiorców, aby przyspieszyć proces sprzedaży. To dobry sposób, aby dotrzeć do konta WhatsApp bezpośrednio z Instagrama.