YouTube to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych, z którego korzystał chyba każdy z nas. Większość użytkowników ogranicza się do oglądania klipów - a co jeśli ktoś chciałby otworzyć własny kanał, wrzucić jakiś filmik i zdobyć popularność?
Pierwszym wymogiem, jaki będziemy musieli spełnić, jest posiadanie konta Google, w celu zalogowania się do serwisu. Samo przesyłanie filmów ogranicza się do kliknięcia na stronie głównej w przycisk „Prześlij film”, a następnie wybrania bądź przeciągnięcia danego pliku w pole „Wybierz pliki do przesłania”. Serwis wspiera formaty .mov, .mpeg4, .avi, .wmv, .mpegps, .flv, .3gpp oraz .webm. Jeśli załadowany klip będzie nagrany w rozdzielczości HD lub FullHD to automatycznie zostanie on udostępniony do oglądania za pośrednictwem YouTube również w tych rozdzielczościach.
Później zostaniemy przekierowani do nowej strony, gdzie czekamy, aż film zostanie przesłany i przetworzony.
Następnie ustawiamy parametry dotyczące opisu. Z pozoru są to dosyć trywialne opcje, jednak ich odpowiednie wypełnienie ma ogromne znaczenie dla popularności naszego filmu a w konsekwencji całego kanału. Warto więc poświęcić im więcej czasu, tak aby nasze klipy uzyskały jak najwyższe pozycje w wyszukiwarkach.
Tytuł - czyli główną nazwę naszego klipu. Musi być on atrakcyjny dla odbiorcy.
Opis – dokładniejsze rozwinięcie tytułu, opisanie o czym dokładnie jest film. Pierwsze dwa zdania naszego opisu warto wyposażyć w słowa kluczowe.
Tagi – frazy określające o czym jest klip. Odpowiednie otagowanie klipu ma spore znaczenie dla popularności. Tutaj także dobrze jest stworzyć grupę tagów opisujących nasz kanał, którą wrzucimy do każdego filmiku.
Miniatury filmów – wybieramy tą najbardziej nam odpowiadającą i najlepiej odzwierciedlającą zawartość klipu
Ustawienia prywatności – tutaj do dyspozycji mamy trzy możliwości Publiczny, Niepubliczny oraz Prywatny. W tym pierwszym ustawieniu, nasz klip będą mogły oglądać wszystkie osoby i pojawi się on w wyszukiwarce. Jeśli wybierzemy opcję Niepubliczny, film obejrzą tylko użytkownicy dysponujący bezpośrednim linkiem do niego. W trzecim przypadku, klip będziemy mogli udostępnić tylko i wyłącznie wybranym przez nas osobą.
Post dla widzów – opcja dostępna w przypadku wybrania klipu Publicznego, związana jest ze zgrupowaniem aktywności na kanale
Kategoria
Opcje zaawansowane
Wróćmy do samego okna dodawania klipu. Obok zakładki „Informacje podstawowe” dostęp mamy do „Ustawienia zaawansowane” w której to ustalić możemy to czy wyrażamy zgodę na komentowanie filmiku, prawa autorskie, datę nagrania itp. Jeśli zależy nam na popularności to zalecam zezwolić na komentarze użytkowników. Resztę opcji dostosujmy indywidualnie.
Korzystanie z edytora wideo
Ilość opcji we wbudowanym edytorze wideo YouTube jest imponująca, dlatego też warto zainteresować się tym narzędziem. Dzięki niemu dodamy nie tylko napisy czy adnotacje do filmu, lecz również efekty, takie jak HDR, sepia, pikselizacja, automatyczne poprawki oświetlenia i koloru lub nawet usuniemy drgania kamery. Za pomocą edytora zmienimy także ścieżkę dźwiękową oraz poprawimy opis klipu, który wypełnialiśmy przy wrzucaniu filmiku do serwisu. W Dodatkowych funkcjach, istnieje też opcja pozwalająca zamazać twarze osób znajdujących się na materiale filmowym. Narzędzie to jest dostępne w zakładce menadżer filmów.
Tworzenie klipu ze zdjęć
Z pomocą narzędzi YouTube możemy również stworzyć pokaz slajdów z wybranych zdjęć. Opcja ta jest dostępna przy dodawaniu nowego filmu. Klip możemy utworzyć z grafik znajdujących się na dysku, bądź na koncie Google. Po wybraniu zdjęć pierwszym krokiem będzie ustawienie ich według preferowanej kolejności. Następnie dodajemy muzykę za pomocą zwykłego lub zaawansowanego edytora, przesyłamy film i voilà.
Autorem tekstu jest Mateusz Pływaczyk