Jak korzystać z czcionek Google Fonts w Office 2013/2010
Zarówno Microsoft Office 2010 jak i 2013 oferują ponad 200 fontów, z których możemy korzystać podczas pisania tekstów. Kto jednak powiedział, że nie można rozbudować swojej biblioteki czcionek? Pokazujemy, jak zainstalować darmowe czcionki Google Fonts.
Google Fonts to ponad 600 darmowych fontów dostępnych w internecie. Spora część z nich posiada polskie znaki, więc może być wykorzystywana do pisania dokumentów w naszym języku. Instalacja fontów jest banalnie prosta.
1. Na początek udajemy się na stronę Google Fonts, gdzie możemy przeglądać zamieszczone przez firmę Google darmowe fonty.
2. Kiedy już wybierzemy interesujący nas krój pisma, klikamy niebieski przycisk Add to collection. Możemy tak wirtualnie zapamiętać dowolną liczbę czcionek.
3. Kiedy już skończymy wybieranie fontów, u góry strony klikamy przycisk pobierania. Pojawi się pytanie o formę plików - wybieramy pierwszą pozycję (zip file) i spakowana paczka zostanie pobrana na nasz komputer.
4. Otwieramy pobrany plik zip i otwieramy interesującą nas czcionkę. W podglądzie fonta klikamy w górnym lewym rogu przycisk Zainstaluj.
To wszystko. Aby zainstalować pobrane czcionki czynność tę musimy powtórzyć w przypadku każdego pliku. Teraz uruchamiamy Office 2013 lub 2010 i z poziomu menadżera czcionek możemy wyszukać interesujący nas krój pisma.