Masz subskrypcję Game Pass i próbujesz pobrać, zainstalować lub uruchomić gry z aplikacji Xbox, ale ciągle pojawia się błąd 0x87e00005? W tym artykule dowiesz się, jak szybko i łatwo rozwiązać problem, aby gry były pobierane, instalowane i uruchamiane poprawnie w aplikacji Xbox w systemie Windows 11.
Spis treści
Aplikacja Xbox na Windows 10 i 11 to jedna z najbardziej kłopotliwych aplikacji w całym systemie operacyjnym. Jest podatna na wiele problemów, które mają na nią bezpośredni wpływ, a także na problemy, które występują w jej siostrzanej aplikacji Gaming Services. Te dwie aplikacje/usługi współpracują ze sobą, łącząc wszystko w jedną całość, dzięki czemu możesz pobierać, instalować i grać w gry ze sklepu Microsoft Store i Game Pass.
Niestety żadna z tych aplikacji nie działa tak dobrze, jak powinna i obie są bardzo podatne na różnego typu problemy. Omówiliśmy dziesiątki z nich na przestrzeni lat, a teraz mamy obszerną bibliotekę rozwiązań różnych błędów związanych z Game Pass i aplikacją Xbox, więc upewnij się, że dodałeś link do zakładek przed wykonaniem poniższych kroków w celu rozwiązania błędu 0x87e00005.
Jak naprawić błąd 0x87e00005 w aplikacji Xbox w systemie Windows 11? Najpierw spróbuj zaktualizować system Windows 11.
Jednym z najszybszych i najłatwiejszych rozwiązań tego problemu jest sprawdzenie dostępności aktualizacji systemu Windows. Microsoft wprowadza wiele aktualizacji dla systemu Windows 11, które systematycznie rozwiązują losowe problemy, więc istnieje spora szansa, że aktualizacja może naprawić ten błąd. Aby wymusić sprawdzenie dostępnych aktualizacji, po prostu otwórz Ustawienia > Windows Update > Sprawdź aktualizacje i poczekaj na zakończenie procesu. Jeśli są dostępne aktualizacje, pobierz je i zainstaluj, a następnie sprawdź, czy problem został rozwiązany. Jeśli nie, przejdź do poniższych kroków rozwiązywania tego problemu.
Odinstaluj ostatnią aktualizację systemu Windows, aby naprawić błąd 0x87e00005 w aplikacji Xbox.
Problem z aktualizacjami systemu Windows może również powodować błąd 0x87e00005 w aplikacji Xbox. Nieraz zdarzało się już, że wiele nowych aktualizacji w systemie Windows 11 psuło losowe rzeczy. Dlatego dobrym pomysłem jest odinstalowanie wszelkich ostatnich aktualizacji, aby sprawdzić, czy problem zniknął. Jeśli więc niedawno zainstalowałeś aktualizację systemu Windows i masz teraz problemy, dobrym pomysłem jest powrót do poprzedniej wersji i pominięcie tej problematycznej. Jeśli nie jesteś pewien, jak to zrobić, zapoznaj się z poniższym artykułem.
Jak odinstalować aktualizację systemu Windows 11.
Zresetuj sklep Microsoft Store i aplikację Xbox, aby naprawić błąd 0x87e00005 w aplikacji Xbox w systemie Windows 11.
Na początek najszybszym i najłatwiejszym rozwiązaniem tego problemu jest naprawa i/lub zresetowanie aplikacji Xbox i sklepu Microsoft Store. Jeśli nie robiłeś tego wcześniej, wykonaj czynności pokazane poniżej.
- Najpierw otwórz aplikację Ustawienia na komputerze, a następnie przejdź do Aplikacji i znajdź aplikację Xbox.
- Następnie kliknij Opcje zaawansowane, a następnie przewiń listę w dół i kliknij Napraw. Teraz powtórz proces dla aplikacji Microsoft Store.
- Jeśli naprawa aplikacji Xbox i Microsoft Store nie działa, powtórz ten sam proces, jednak tym razem kliknij Resetuj.
Wyczyść pamięć podręczną Sklepu Windows, aby naprawić błąd 0x80080204 — Operacja nie zakończyła się pomyślnie.
Wyczyszczenie pamięci podręcznej Sklepu Windows jest również dobrym pomysłem, ponieważ usunie wszelkie uszkodzenia, które mogą powodować ten komunikat o błędzie. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, instrukcje jak to zrobić, znajdziesz poniżej.
- Wyszukaj CMD w menu Start, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator.
- Teraz wpisz wsreset.exe i naciśnij Enter.
Po wyczyszczeniu pamięci podręcznej powinieneś móc normalnie korzystać z obu aplikacji.
Jeśli do tej pory nic nie zadziałało, możesz albo poczekać na przyszłą aktualizację systemu Windows, która być może rozwiąże problem, albo zresetować system Windows 11 do stanu początkowego.