Masz problemy z aktualizacją programu Microsoft Defender w systemie Windows 10 lub 11 i stale otrzymujesz komunikat — aktualizacja definicji nie powiodła się, kod błędu: 2147023293? W tym artykule przedstawiono kilka różnych sposobów rozwiązania problemu i przywrócenia regularnych, prawidłowo działających aktualizacji programu Microsoft Defender.
Spis treści
Chociaż większość osób nie zdaje sobie z tego sprawy, Windows 11 ma tyle samo problemów, co Windows 10 i wszystkie inne systemy operacyjne, które pojawiły się wcześniej. Na szczęście, przynajmniej na razie, tempo występowania tych błędów jest nieco mniejsze niż w pozostałych systemach.
Jeden z najczęstszych błędów, który wydaje się ostatnio występować, dotyczy programu Microsoft Defender i uniemożliwia Defenderowi aktualizację swojej bazy danych. Gdy pojawia się błąd, zawiera on następującą informację - Aktualizacja definicji nie powiodła się, kod błędu: 2147023293. Na szczęście, jeśli otrzymujesz ten komunikat o błędzie, możesz zrobić kilka różnych rzeczy, aby go rozwiązać. Przed wykonaniem poniższych kroków upewnij się, że zrestartowałeś modem/router i komputer. Szansa, że to pomoże jest raczej niewielka, ale zawsze warto to zrobić przed rozpoczęciem jakichkolwiek innych kroków.
Jak naprawić - Błąd aktualizacji definicji 2147023293 w systemie Windows 11?
Spróbuj uruchomić polecenie Windows SFC.
- Najpierw wpisz CMD w menu Start, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator.
- Gdy masz otwarty wiersz polecenia, wpisz następujące polecenie w wierszu polecenia i naciśnij Enter.
sfc /scannow
Może to zająć trochę czasu, więc powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Jeśli zostaną znalezione jakiekolwiek błędy, należy je naprawić automatycznie. Jeśli proces nie zakończy się prawidłowo Uruchom ponownie komputer w trybie awaryjnym i powtórz proces.
Napraw błąd Microsoft Defender 2147023293 w systemie Windows 11 za pomocą narzędzia DISM.
Jeśli narzędzie SFC zwróciło komunikat o błędzie, otwórz Wiersz polecenia jako Administrator, a następnie wprowadź w kolejności następujące polecenia.
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Po ponownym uruchomieniu systemu wszystko powinno wrócić do działania.
Zresetuj program Microsoft Defender w systemie Windows 11.
Jeśli do tej pory nic nie zadziałało, możesz spróbować zresetować program Microsoft Defender na swoim komputerze.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy Start i wybierz PowerShell (Administrator) i zaakceptuj monit bezpieczeństwa, gdy się pojawi.
- W nowym oknie skopiuj i wklej następujące polecenie i naciśnij Enter.
Get-AppxPackage Microsoft.SecHealthUI -AllUsers | Reset-AppxPackage
- Po zakończeniu procesu uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem został rozwiązany.
Odinstaluj ostatnią aktualizację systemu Windows.
Problem z aktualizacjami systemu Windows może również powodować ten błąd. Jeśli więc niedawno zainstalowałeś aktualizację systemu Windows i masz teraz problemy, dobrym pomysłem jest powrót do poprzedniej wersji i pominięcie tej problematycznej. Jeśli nie jesteś pewien, jak to zrobić, zapoznaj się z poniższym artykułem.