Jeśli otrzymujesz błąd funkcji DirectX DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED lub DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG podczas grania w Dragon Age The Veilguard, możesz równie dobrze potraktować to jako znak, aby przestać grać! Ale jeśli naprawdę chcesz przejść przez to straszne doświadczenie, upewnimy się, że możesz to zrobić, pokazując, jak naprawić ten bardzo irytujący i dość powszechny komunikat o błędzie DirectX. Na szczęście jest to tylko problem z buforowaniem shaderów, więc naprawa nie zajmie zbyt wiele czasu.
Najważniejsze informacje:
- Dowiedz się, jak naprawić błąd funkcji DirectX (DXGI ERROR DEVICE REMOVED/DXGI ERROR DEVICE HUNG) w Dragon Age The Veilguard.
- Co powoduje błąd funkcji DirectX (DXGI ERROR DEVICE REMOVED/DXGI ERROR DEVICE HUNG) w Dragon Age The Veilguard?
Spis treści
Jak naprawić błąd funkcji DirectX w Dragon Age The Veilguard (DXGI ERROR DEVICE REMOVED/DXGI ERROR DEVICE HUNG)?
W 99% przypadków ten komunikat o błędzie jest prostym problemem z buforowaniem shaderów. Zasadniczo jest to drobne uszkodzenie, więc aby rozwiązać problem, należy wyczyścić pamięć podręczną. Po wyczyszczeniu pamięci podręcznej gra zostanie ponownie pobrana, przetworzona i zacznie działać. Najprostszym sposobem na znalezienie pliku do usunięcia jest wykonanie następujących czynności.
- Otwórz Steam, znajdź DA: Veilguard, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości.
- Teraz przejdź do zakładki Pliki instalacyjne i kliknij Przeglądaj.
- Spowoduje to otwarcie Eksploratora plików w wymaganej lokalizacji.
- Teraz użyj opcji wyszukiwania w Eksploratorze plików, aby wyszukać Shaders, a następnie usuń plik Shader_Cache i/lub shaders.psarc. (Możesz nie zobaczyć obu)
- Po wykonaniu tych czynności możesz ponownie uruchomić grę, która ponownie pobierze i skompiluje shadery.
Teraz zwiększ rozmiar pamięci podręcznej shaderów (Panel sterowania NVIDIA)
- Następnie otwórz Panel sterowania NVIDIA, aby zwiększyć rozmiar pamięci podręcznej shaderów.
- Po otwarciu Panelu sterowania NVIDIA przejdź do Zarządzaj ustawieniami 3D.
- Tutaj masz dwie opcje: możesz zwiększyć pamięć podręczną shaderów globalnie (dla każdego oprogramowania korzystającego z shaderów) lub Ustawienia programu. Generalnie preferuję ustawienie globalne (mniej bałaganu).
- Teraz przewiń w dół i znajdź Rozmiar pamięci podręcznej shaderów i ustaw go na 10 lub 100 GB. 100 GB jest najlepsze, jeśli masz miejsce.
- Następnie kliknij Zastosuj, aby zapisać zmiany i uruchom ponownie komputer, aby zmiany zaczęły obowiązywać.
Dlaczego zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej shaderów jest ważne?
Zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej shaderów pomaga układowi GPU zarządzać większą liczbą skompilowanych shaderów bez ciągłego usuwania starszych danych. Jest to szczególnie przydatne w nowoczesnych, wymagających graficznie grach, które wykorzystują rozbudowane operacje shaderów do tworzenia szczegółowych środowisk i efektów. Gdy pamięć podręczna shaderów jest zbyt mała, system może stale usuwać i ponownie kompilować shadery, co prowadzi do opóźnień lub błędów. Ustawiając rozmiar pamięci podręcznej na 10 GB lub nawet 100 GB, zapewniasz, że GPU może przechowywać wystarczającą ilość skompilowanych shaderów, aby utrzymać stałą wydajność i stabilność.
Zrozumienie shaderów
Aby w pełni zrozumieć, dlaczego wyczyszczenie i zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej shaderów może zapobiec tym błędom DirectX, warto zrozumieć, czym są shadery i dlaczego mają one znaczenie.
Shadery to małe programy, które działają na GPU i są odpowiedzialne za renderowanie grafiki i efektów w grach i aplikacjach 3D. Zajmują się one wszystkim, od obliczania światła i cienia po renderowanie złożonych tekstur i efektów cząsteczkowych. Istnieje kilka rodzajów shaderów, a najpopularniejsze z nich to:
Shadery wierzchołków: Modyfikują dane wierzchołków, aby kontrolować sposób przekształcania i pozycjonowania obiektów 3D na ekranie.
- Shadery Pixela (lub Fragmentów): Obliczają kolor, teksturę i efekty dla każdego piksela, co jest niezbędne do uzyskania realistycznego obrazu.
- Shadery geometrii: Dodają, usuwają lub modyfikują wierzchołki w celu tworzenia bardziej złożonych kształtów.
Gdy grasz w grę, GPU kompiluje te programy cieniujące w czasie rzeczywistym i przechowuje je w pamięci podręcznej w celu szybkiego dostępu. Pozwala to na płynne działanie gry poprzez ponowne wykorzystanie skompilowanych shaderów zamiast kompilowania ich od zera za każdym razem, gdy renderowana jest klatka. Jeśli jednak ta pamięć podręczna stanie się zbyt mała, uszkodzona lub źle zarządzana, mogą wystąpić błędy, takie jak DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG, z powodu nieudanych lub niekompletnych operacji shaderów.