Jak naprawić błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11.
Próbujesz korzystać ze sklepu Microsoft Store w systemie Windows 11 na przykład do pobierania i instalowania aplikacji i gier lub ich aktualizowania, ale nie możesz nic zrobić, ponieważ ciągle pojawia się błąd 0x80246008? W tym artykule przedstawiono kilka różnych metod, których można wypróbować, aby rozwiązać problem i ponownie uruchomić sklep Microsoft Store.
Nie oszukujmy się, sklep Microsoft w systemach operacyjnych Windows nie należy do jednych z najbardziej użytecznych sklepów. Od zawsze miał swoje błędy i zwykle nie oferował zbyt wiele. Jednak od czasu wydania Windows 11 Microsoft naprawił wiele problemów, które go nękały. Mimo że wciąż mają przed sobą sporo pracy, to rozwój Game Pass i aplikacji Xbox spowodowały jak dotąd naprawdę dobre ulepszenia.
Niestety, chociaż ogólna jakość sklepu poprawiła się, jego stabilność nadal stanowi problem, ponieważ wciąż nęka go mnóstwo losowych komunikatów o błędach. Błąd Microsoft Store 0x80246008 wydaje się być tym, który pokazuje się najczęściej. Dobrą wiadomością jest to, że można go rozwiązać za pomocą kilku prostych i powszechnych narzędzi. Sprawdźmy więc, jak można to zrobić.
Jak naprawić błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11? Rozwiązywanie problemów z Microsoft Store 0x80246008 dla Windows 11.
Chociaż to narzędzie nie było aż tak skuteczne w systemie Windows 10, to w rzeczywistości działa całkiem dobrze przy rozwiązywaniu problemów w systemie Windows 11. Dlatego wypróbuj narzędzie do rozwiązywania problemów ze sklepem Microsoft Store. Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów, musisz wykonać następujące czynności.
- Naciśnij klawisz Windows + I, aby otworzyć Ustawienia.
- Następnie przejdź do System > Rozwiązywanie problemów > Inne narzędzia do rozwiązywania problemów.
- Następnie kliknij Uruchom obok opcji Aplikacje ze Sklepu Windows.
Teraz wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i czekać na rozwiązanie problemu.
Napraw lub zresetuj Microsoft Store, aby naprawić błąd 0x80246008.
To kolejne naprawdę dobre narzędzie, którego możesz użyć do rozwiązania większości problemów z Microsoft Store. Po prostu naprawia lub resetuje sklep do ustawień domyślnych.
- Otwórz aplikację Ustawienia na komputerze, naciskając klawisz Windows + I i przejdź do Aplikacje, a następnie znajdź aplikację Microsoft Store.
- Następnie kliknij Opcje zaawansowane, przewiń listę w dół i kliknij Napraw, a w kolejnym kroku kliknij Resetuj.
Wyczyść pamięć podręczną Microsoft Store, aby naprawić błąd 0x80246008.
Kolejnym szybkim rozwiązaniem tego problemu jest wyczyszczenie pamięci podręcznej Microsoft Store. Działa to bardzo dobrze w połączeniu ze wszystkimi rozwiązaniami, z których już korzystałeś, ponieważ usunie wszelkie uszkodzenia, które mogą powodować ten komunikat o błędzie.
- Wyszukaj CMD w menu Start, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator.
- Teraz wpisz wsreset.exe i naciśnij Enter.
Napraw błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11 za pomocą polecenia SFC Scannow.
Jeśli do tej pory nic nie zadziałało, musisz wypróbować nieco bardziej zaawansowanego narzędzia skupiającego się na rozwiązywaniu problemów na większą skalę, które mogą powodować problemy ze sklepem Microsoft Store. Pierwszym z tych procesów jest uruchomienie polecenia Kontroler plików systemowych.
- Najpierw wpisz CMD w menu Start, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator.
- Gdy masz otwarty Wiersz polecenia, wpisz następujące polecenie w Wierszu polecenia i naciśnij Enter.
sfc /scannow
Naprawa za pomocą tego narzędzia zajmuje trochę czasu, więc musisz być cierpliwy. Jeśli zostaną znalezione jakiekolwiek błędy, zostaną one naprawione automatycznie. Jeśli proces nie zakończy się prawidłowo, uruchom ponownie komputer w trybie awaryjnym i powtórz go.
Napraw błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11 za pomocą narzędzia DISM.
Jeśli narzędzie SFC zwróciło komunikat o błędzie, otwórz Wiersz polecenia jako Administrator, a następnie wprowadź kolejno następujące polecenia.
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Po ponownym uruchomieniu systemu sklep Microsoft będzie działał prawidłowo.