Jak naprawić błąd „Pobieranie w kolejce” w Origin

Próbujesz pobrać grę przez Origin, ale zamiast pobierania od razu wyświetla się komunikat „Pobieranie w kolejce” i gra się nie ściąga? Jest kilka przyczyn tego problemu. Zobaczmy, jak to naprawić, aby znów móc pobierać gry i aktualizacje do nich z Origin.

Włączasz Origin i chcesz pobrać ulubioną bądź świeżo zakupioną grę, ale zamiast paska postępu pobierania widzisz tylko komunikat „Pobieranie w kolejce”. Normalnie komunikat ten pojawia się wtedy, gdy pobieramy już jedną grę i dodaliśmy do pobierania kolejną. Niestety, u wielu osób pojawia się to nawet wtedy, gdy nic jeszcze nie pobieramy, przez co uniemożliwia on pobranie wszystkich bądź tylko wybranych gier z naszej biblioteki.

Przyczyny tego problemu są różne. U części osób wynika on z tego, że program Origin jest blokowany przez oprogramowanie typu firewall, przez co Origin nie może w pełni uzyskać dostępu do Internetu i rozpocząć ściągania gry. Problem może też dotyczyć nieprawidłowych ścieżek do folderów z plikami tymczasowymi, przez co Origin nie może uzyskać dostępu do odpowiedniego folderu na dysku. Pokażemy kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu.

Uwaga! Przed przystąpieniem do każdego rozwiązania anuluj aktualne, "zakolejkowane", zawieszone pobieranie. Aby to zrobić, wejdź w szczegóły gry, przy której wyświetla się komunikat "Pobieranie w kolejce", a następnie kliknij w ikonę koła zębatego i wybierz "Anuluj pobieranie"

Uruchom Origin jako administrator

Na sam początek podstawy. Warto spróbować uruchomić Origin w trybie administratora, aby upewnić się, że program posiada odpowiednie uprawnienia i nie jest blokowany przez kontrolę konta użytkownika w systemie.

Aby to zrobić, najpierw zamknij program Origin. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na skrócie do Origina (lub na pliku Origin.exe) i wybierz opcję „Uruchom jako administrator”. Po uruchomieniu Origin spróbuj ponownie pobrać grę.

Jeżeli rozwiązanie to pomogło, to możesz ustawić uruchamianie Origina jako administrator na stałe. Kliknij prawym przyciskiem myszy na skrócie Origin (lub pliku Origin.exe) i wejdź do „Właściwości”. We właściwościach udaj się do zakładki „Zgodność” i zaznacz w tym miejscu pole „Uruchom ten program jako administrator”. Zapisz zmiany przyciskiem „Zastosuj” – od teraz Origin zawsze będzie uruchamiany jako administrator.

Sprawdź ustawienia programu antywirusowego i firewalla

Jeżeli korzystasz z programu antywirusowego lub bardziej kompleksowego rozwiązania typu „Internet Security” z wbudowanym firewallem, to istnieje możliwość, że blokuje on Originowi dostęp do Internetu, przez co gry nie mogą być pobierane. Rozwiązaniem jest dodanie programu Origin do listy wyjątków w programie antywirusowym. Sprawi to, że antywirus nie będzie blokował wskazanego pliku, czyli w tym wypadku pliku Origin.exe.

Każdy program antywirusowy posiada tę opcję w innym miejscu, dlatego w celu wykonania tej operacji należy sprawdzić instrukcję do swojego programu antywirusowego lub po prostu przeszukać jego ustawienia. Przykładowo, w programie Avast taką opcję znajdziemy w sekcji „Ustawienia > Właściwości ogólne > Wykluczenia”. W tym miejscu należy dodać nowe wykluczenie pliku i wskazać plik Origin.exe znajdujący się w folderze, w którym zainstalowany jest program Origin.

Sprawdź ustawienia ścieżek folderów w Origin

Origin ma jedno konkretne ustawienie, które może wpłynąć na pojawianie się błędu „Pobieranie w kolejce”. Jest to opcja wskazania folderu, do którego mają być pobierane tymczasowe pliki instalacyjne gier. W folderze z programami instalacyjnymi gier są przechowywane pliki cache, które są potrzebne do instalacji pobranych gier. Jeżeli Origin nie może uzyskać dostępu do tego folderu, to pobieranie nie rozpocznie się.

Uruchom program Origin, a następnie wybierz w górnym lewym rogu menu „Origin > Ustawienia”. W opcjach Origina przejdź do zakładki „Instalacje i zapisane stany gry”. W tym miejscu znajdziesz pole, w którym znajduje się ścieżka do Twojej biblioteki gier (upewnij się, że jest właściwa), a także ścieżka do programów instalacyjnych starszych gier.

Jeżeli ta ścieżka wskazuje w miejsce, które jest już niedostępne (np. nieistniejący już folder lub dysk twardy), to pobieranie nie rozpocznie się. Kliknij w przycisk „Zmień folder” obok pola „Programy instalacyjne starszych gier” i wskaż nowy folder, do którego Origin ma pobierać tymczasowe pliki – może to być dowolny folder w dowolnym miejscu (np. „D:/OriginTymczasowePliki/”).

Po wskazaniu nowego folderu zamknij program Origin, a następnie uruchom go ponownie (jest to konieczne, aby ustawienia weszły w życie). Spróbuj teraz pobrać wybraną grę – pobieranie powinno rozpocząć się bez problemu.

Zmień folder, do którego gra ma zostać pobrana

Jeżeli problem nadal występuje, to możesz spróbować pobierać gry do innego folderu, niż ten, który jest domyślnie sugerowany. Być może Origin nie może uzyskać dostęp do domyślnego folderu biblioteki gier, przez co nie może rozpocząć pobierania.

Wystarczy, że po kliknięciu przycisku „Pobierz” klikniesz w przycisk „Zmień folder” na ekranie instalacji. Wskaż inny folder, a jeśli masz taką możliwość, to wskaż katalog na innym dysku i spróbuj pobrać grę.

Możesz też całkowicie zmienić domyślny folder biblioteki gier w ustawieniach Origin – wejdź do zakładki „Instalacje i zapisane stany gry” i w polu „Położenie biblioteki gier” wskaż inny katalog.

Komentarze