Jeśli Microsoft Edge jest twoją główną przeglądarką internetową (a nie powinien być), to możesz nagle otrzymać błąd STATUS_ACCESS_DENIED. Istnieje duża szansa, że Edge lub Windows właśnie zainstalował nową aktualizację, która coś zepsuła lub uszkodziła. Nie martw się jednak, zdarza się to cały czas i istnieje kilka dość łatwych poprawek, więc postępuj zgodnie z instrukacjami, aby naprawić problem.

Najważniejsze informacje:

  1. Dowiedz się, jak naprawić błąd STATUS_ACCESS_DENIED w Microsoft Edge
  2. Co powoduje błąd STATUS_ACCESS_DENIED w przeglądarce Microsoft Edge w systemie Windows?

Jak naprawić błąd STATUS_ACCESS_DENIED w przeglądarce Microsoft Edge?

Ponieważ jest to dość powszechny problem bezpośrednio po aktualizacji przeglądarki lub systemu Windows, wyczyszczenie danych przeglądania i pamięci podręcznej powinno załatwić sprawę. Zajmuje to tylko kilka sekund, ale spowoduje wyczyszczenie wszystkich danych i historii, co oznacza, że będziesz musiał ponownie zalogować się na wszystkie swoje konta itp.

  • Otwórz Edge i kliknij trzy poziome kropki (Ustawienia i więcej).
  • Wybierz Ustawienia, a następnie wybierz Prywatność, wyszukiwanie i Usługi po lewej stronie.
  • Po prawej stronie okna przewiń w dół, aby znaleźć sekcję Wyczyść dane przeglądania.
  • Kliknij Wybierz, co wyczyścić.
  • Wybierz Cały czas pod zakresem czasu.
  • Wybierz wszystkie sekcje i kliknij Wyczyść teraz.

Zresetuj Microsoft Edge.

Resetowanie ustawień przeglądarki do stanu domyślnego.

  • Otwórz Ustawienia Edge.
  • Przewiń w dół i kliknij Resetuj ustawienia.
  • Kliknij Przywróć ustawienia do wartości domyślnych.
  • Potwierdź, klikając Resetuj.

Utwórz nowy profil użytkownika

Wszystkie pliki osobiste ze starego profilu można skopiować później.

  • Otwórz Ustawienia systemu Windows.
  • Przejdź do Konta, a następnie Rodzina/Rodzina i inni użytkownicy.
  • W sekcji Inni użytkownicy kliknij Dodaj konto/Dodaj kogoś innego do tego komputera.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć nowe konto użytkownika. Jeśli nie masz danych konta Microsoft, możesz wybrać opcję Nie mam danych logowania tej osoby, a następnie Dodaj użytkownika bez konta Microsoft.
  • Przypisz nazwę użytkownika i hasło dla nowego konta i zakończ konfigurację.
  • Następnie wróć do sekcji Konta. W sekcji Rodzina i inni użytkownicy wybierz nowo utworzone konto i kliknij Zmień typ konta.
  • W sekcji Typ konta wybierz Administrator i kliknij OK.
  • Zaloguj się przy użyciu nowego konta i otwórz przeglądarkę Microsoft Edge.

Sprawdź ustawienia zasad grupy

Jeśli masz dostęp do zasad grupy, sprawdź, czy ustawienia są prawidłowe.

  • Naciśnij Win + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.
  • Wpisz gpedit.msc i naciśnij Enter.
  • Przejdź do Szablony administracyjne > Microsoft Edge.
  • Sprawdź, czy są jakieś restrykcyjne zasady i ustaw je na Nie skonfigurowane.
  • Uruchom ponownie komputer.

Napraw instalację Microsoft Edge, aby naprawić błędy profilu.

Innym szybkim i łatwym rozwiązaniem tego problemu jest naprawa instalacji Microsoft Edge.

  • Aby to zrobić, otwórz Ustawienia, naciskając klawisz Windows + I, a następnie przejdź do Aplikacje w panelu po lewej stronie i znajdź Microsoft Edge na wyświetlonej liście.
  • Po znalezieniu Edge kliknij trzy kropki po prawej stronie i wybierz Napraw z wyświetlonej listy opcji.

Zaktualizuj system Windows

  • Wpisz Aktualizacje w wyszukiwarce Windows i naciśnij Enter.
  • Jeśli aktualizacje są dostępne, kliknij Zainstaluj aktualizacje.
  • W przeciwnym razie kliknij Sprawdź aktualizacje.
  • Jeśli dostępne są opcjonalne aktualizacje, zainstaluj je również.
  • Po zakończeniu wszystkich procesów aktualizacji uruchom ponownie komputer.