Uruchamiasz program lub grę, a na ekranie wyskakuje komunikat o braku pliku Msvcp110.dll lub Msvcr110.dll. Skąd wziąć te pliki i gdzie je umieścić, aby aplikacja poprawnie się uruchomiła?
Pliki te związane są z paczką Visual C++ Redistributable, która po zainstalowaniu powinna automatycznie umieścić wymagane biblioteki w odpowiednich miejscach. Oba pliki są bardzo często wymagane do uruchomienia poszczególnych aplikacji na komputerze lub gier.
Pierwszym krokiem jest przeinstalowanie pakietu Visual C++ Redistributable. Możecie go w odpowiedniej wersji pobrać z linku poniżej:
Visual C++ Redistributable 2010 32-bit
Visual C++ Redistributable 2010 64-bit
Visual C++ Redistributable 2012 Update 4
Pobieramy powyższe paczki w prawidłowej wersji (32-bit lub 64-bit), a następnie instalujemy i próbujemy ponownie uruchomić program. Jeżeli to nie pomogło, to kolejnym krokiem jest ręczne pobranie plików i umieszczenie ich w odpowiednim miejscu.
Po ściągnięciu należy wypakować powyższe pliki w tymczasowe miejsce, np. na Pulpit. Teraz należy je skopiować i wkleić w odpowiednim folderze, aby zostały wykryte przez program, który chcemy uruchomić.
Najprościej jest umieścić pliki w folderze z grą lub programem – wtedy mamy pewność, że nie modyfikujemy w żaden sposób plików systemowych. Kopiujemy oba pliki z rozszerzeniem *.dll i wklejamy je do katalogu, w którym znajduje się uruchamiany plik *.exe.
Druga metoda to umieszczenie plików w katalogach systemowych – raz wykonana operacja zadziała na wszystkie programy. Przenosimy oba pliki DLL do katalogu „C:\Windows\System32\”, a także dodatkowo (w przypadku systemu 64-bitowego) do katalogu „C:\Windows\SYSWOW64\”.
Moja rada jednak jest taka, aby w przypadku ręcznego wgrywania plików najpierw przenieść je bezpośrednio do pliku z grą lub program i sprawdzić ich poprawność działania. Jeśli wybrany program się uruchomi bez problemu i wszystko będzie dobrze, to wtedy te same pliki możemy przenieść do katalogów System32 i SYSWOW64, aby rozwiązać ewentualne problemy w przyszłości.