Pobrałeś właśnie grę w Game Pass i uruchomiłeś ją, ale zauważyłeś, że nie ma żadnego dźwięku? Z tego artykułu dowiesz się, jak szybko i łatwo rozwiązać problem z grami z Game Pass bez dźwięku po instalacji. Jest to częsty problem z Game Passem, który na szczęście można łatwo rozwiązać.
Spis treści
Game Pass na PC jest niesamowity, gdy działa poprawnie, ponieważ daje nam dostęp do ogromnej biblioteki gier. Niestety, Game Pass często nie działa do końca poprawnie, co sprawia, że korzystanie z niego nieraz jest frustrujące i denerwujące. Pomiędzy aplikacją Xbox, sklepem Microsoft Store i usługami gier, Game Pass zawiera wiele działających komponentów, które łączą się, aby zapewnić nam tę niesamowitą usługę.
Do tej pory omówiliśmy dziesiątki problemów z Game Pass, z których wszystkie możesz sprawdzić tutaj, a dziś dodamy kolejny artykuł do kolekcji, który omawia następujący błąd: „Brak dźwięku w grach po zainstalowaniu ich za pomocą Game Pass”. Ten problem jest najnowszym z długiej serii błędów związanych z Game Pass i wydaje się, że dotyczy zarówno systemu Windows 10, jak i Windows 11 w równym stopniu i jest powszechny we wszystkich wersjach. Dobrą wiadomością jest to, że w grach z Game Pass możliwe jest wprowadzenie kilku prostych poprawek po instalacji, jeśli występują problemy z błędem.
Jak naprawić brak dźwięku w grach zainstalowanych z Game Pass? Rozwiązanie błędu z brakiem dźwięku w grach w Game Pass
Pierwszym i najszybszym rozwiązaniem tego problemu jest wyłączenie komputera i pozostawienie go na co najmniej 30 sekund. TAK! Dobrze przeczytałeś, na początku należy całkowicie wyłączyć komputer. Z jakiegoś powodu ponowne uruchomienie systemu nie rozwiązuje tego problemu, ale pełne zamknięcie już tak. Po włączeniu komputera na nowo, możesz otworzyć dowolną grę zainstalowaną z Game Pass i będzie ona działać poprawnie.
W większości przypadków powyższe rozwiązanie natychmiast rozwiąże błąd, jednak jeśli nadal masz problem, możesz zrobić kilka dodatkowych rzeczy, które omawiamy poniżej.
Napraw lub zresetuj sklep Microsoft Store, aplikację Xbox i usługi gier.
- Aby rozpocząć, otwórz Ustawienia na komputerze, a następnie przejdź do Aplikacje > Zainstalowane aplikacje.
- Następnie znajdź aplikację Microsoft Store, a następnie kliknij 3 kropki obok niej i wybierz Opcje zaawansowane.
- Teraz przewiń listę opcji i kliknij Napraw. Poczekaj na zakończenie procesu i sprawdź, czy problem został rozwiązany.
- Powtórz ten proces dla Aplikacji Xbox i Aplikacji Usługi Gier.
Jeśli to nadal nie działa, powtórz dokładnie ten sam proces dla wszystkich trzech aplikacji, jednak tym razem wybierz Resetuj zamiast Napraw. Pamiętaj tylko, że będziesz musiał ponownie zainstalować wszystkie swoje gry i całą zawartość, gdyż proces ten spowoduje zresetowanie wszystkich aplikacji do stanu czystej instalacji. Dobra wiadomość jest taka, że przynajmniej twoje gry będą działać.
Sprawdź, czy system Windows prawidłowo zarządza dźwiękiem w grze.
- Jeśli nadal masz problemy, upewnij się, że gra, z którą masz problemy, jest otwarta.
- Teraz otwórz aplikację Ustawienia, naciskając klawisz Windows + I i przejdź do opcji System > Dźwięk > Zaawansowane opcje dźwięku.
- Tutaj zobaczysz wszystko, co korzysta z usług dźwiękowych na twoim komputerze. Teraz upewnij się, że gra używa właściwego urządzenia wyjściowego.
Pobierz i zainstaluj najnowszą aktualizację dla systemu Windows.
Sprawdź, czy jest dostępna do pobrania nowa aktualizacja systemu Windows. Być może Microsoft rozwiązał ten problem w nowej aktualizacji. Aby wymusić aktualizację ręczną, wybierz Ustawienia > Windows Update > Sprawdź aktualizacje.