Kod błędu OneDrive 0x8004ded2 jest częstym problemem, który uniemożliwia użytkownikom dostęp do ich kont Microsoft OneDrive. Problem ten często pojawia się podczas prób logowania, zwłaszcza w przypadku kont służbowych lub szkolnych, które mogą mieć określone ograniczenia lub konfiguracje. Komunikat o błędzie zazwyczaj wskazuje na problem z połączeniem z OneDrive.

Najważniejsze informacje:

  1. Dowiedz się, jak naprawić kod błędu OneDrive 0x8004ded2 na komputerach z systemem Windows 10 i 11.
  2. Co powoduje błąd Microsoft OneDrive 0x8004ded2 Windows 10 i 11.

Jak naprawić kod błędu OneDrive 0x8004ded2

Problemy z OneDrive w systemach Windows 10 i 11 nie są nowe i występują od momentu utworzenia OneDrive. Na szczęście większość z nich jest łatwa do rozwiązania, więc postępuj zgodnie z instrukcjami, aby pozbyć się problemu.

Napraw uszkodzone pliki

  • Wpisz „cmd” w pasku wyszukiwania systemu Windows.
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz „Uruchom jako administrator”.
  • W oknie Kontrola konta użytkownika kliknij „Tak”.
  • W oknie Wiersz polecenia wpisz następujące polecenie i naciśnij Enter:

sfc /scannow

  • Następnie użyj tych poleceń, naciskając Enter po każdym z nich:

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Uwaga: Jeśli pojawi się błąd przy ostatnim poleceniu, dodaj do niego /Source:C:\RepairSource\Windows /LimitAccess i spróbuj ponownie.

  • Uruchom ponownie urządzenie.

Usuń poświadczenia

  • Wyłącz OneDrive.
  • Wpisz „Panel sterowania” w wyszukiwarce Windows i naciśnij Enter.
  • Przejdź do Konta użytkowników > Menedżer poświadczeń.
  • Przejdź do sekcji Poświadczenia systemu Windows.
  • Przewiń w dół do sekcji Poświadczenia ogólne.
  • W razie potrzeby usuń wszystkie poświadczenia OneDrive.
  • Zaloguj się ponownie.

Zresetuj usługę OneDrive

  • Naciśnij Win + R na klawiaturze.
  • Po otwarciu okna Uruchom skopiuj i wklej do niego następujący tekst:

%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

Uwaga: Jeśli pojawi się błąd, użyj zamiast tego %programfiles(x86)%\Microsoft OneDrive\onedrive.exe /reset.

  • Naciśnij klawisz Enter lub kliknij przycisk OK.
  • Po wykonaniu polecenia usługa OneDrive powinna zostać zresetowana i otwarta.
  • Jeśli się nie otworzy, odczekaj kilka minut, a następnie ponownie otwórz okno Uruchom i użyj tego polecenia:

%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe

  • Naciśnij Enter.

Sprawdź połączenie internetowe

Dla Windows 11:

  • Wpisz „Rozwiązywanie problemów” w wyszukiwarce Windows i naciśnij Enter.
  • Wybierz „Inne narzędzia do rozwiązywania problemów”.
  • Zlokalizuj „Rozwiązywanie problemów z siecią” na liście i kliknij „Uruchom”.
  • Poczekaj na zakończenie procesu i zastosuj zalecane poprawki.
  • Uruchom ponownie komputer.

Dla Windows 10:

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na Start i wybierz „Ustawienia”.
  • Przejdź do sekcji Sieć i Internet.
  • Po prawej stronie znajdź sekcję Zaawansowane ustawienia sieci.
  • Kliknij „Narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią” i poczekaj.
  • Poprawki zostaną zastosowane automatycznie.

Ponownie zainstaluj OneDrive

  • Otwórz Wiersz polecenia jako administrator.
  • Wpisz następujące polecenie i naciśnij Enter, aby zakończyć wszelkie pozostałe procesy OneDrive:

taskkill /f /im OneDrive.exe

  • Jeśli korzystasz z 64-bitowego systemu Windows, użyj tego polecenia i naciśnij Enter:

%SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall

  • Jeśli korzystasz z 32-bitowego systemu Windows, użyj tego polecenia i naciśnij Enter:

%SystemRoot%\System32\OneDriveSetup.exe /uninstall

  • Uruchom ponownie komputer.
  • Ponownie zainstaluj OneDrive z oficjalnej strony Microsoft.