Jak naprawić kod błędu OneDrive 0x8004ded2
Kod błędu OneDrive 0x8004ded2 jest częstym problemem, który uniemożliwia użytkownikom dostęp do ich kont Microsoft OneDrive. Problem ten często pojawia się podczas prób logowania, zwłaszcza w przypadku kont służbowych lub szkolnych, które mogą mieć określone ograniczenia lub konfiguracje. Komunikat o błędzie zazwyczaj wskazuje na problem z połączeniem z OneDrive.
Jak naprawić kod błędu OneDrive 0x8004ded2
Problemy z OneDrive w systemach Windows 10 i 11 nie są nowe i występują od momentu utworzenia OneDrive. Na szczęście większość z nich jest łatwa do rozwiązania, więc postępuj zgodnie z instrukcjami, aby pozbyć się problemu.
Napraw uszkodzone pliki
- Wpisz „cmd” w pasku wyszukiwania systemu Windows.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz „Uruchom jako administrator”.
- W oknie Kontrola konta użytkownika kliknij „Tak”.
- W oknie Wiersz polecenia wpisz następujące polecenie i naciśnij Enter:
sfc /scannow
- Następnie użyj tych poleceń, naciskając Enter po każdym z nich:
Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Uwaga: Jeśli pojawi się błąd przy ostatnim poleceniu, dodaj do niego /Source:C:\RepairSource\Windows /LimitAccess i spróbuj ponownie.
- Uruchom ponownie urządzenie.
Usuń poświadczenia
- Wyłącz OneDrive.
- Wpisz „Panel sterowania” w wyszukiwarce Windows i naciśnij Enter.
- Przejdź do Konta użytkowników > Menedżer poświadczeń.
- Przejdź do sekcji Poświadczenia systemu Windows.
- Przewiń w dół do sekcji Poświadczenia ogólne.
- W razie potrzeby usuń wszystkie poświadczenia OneDrive.
- Zaloguj się ponownie.
Zresetuj usługę OneDrive
- Naciśnij Win + R na klawiaturze.
- Po otwarciu okna Uruchom skopiuj i wklej do niego następujący tekst:
%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset
Uwaga: Jeśli pojawi się błąd, użyj zamiast tego %programfiles(x86)%\Microsoft OneDrive\onedrive.exe /reset.
- Naciśnij klawisz Enter lub kliknij przycisk OK.
- Po wykonaniu polecenia usługa OneDrive powinna zostać zresetowana i otwarta.
- Jeśli się nie otworzy, odczekaj kilka minut, a następnie ponownie otwórz okno Uruchom i użyj tego polecenia:
%localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe
- Naciśnij Enter.
Sprawdź połączenie internetowe
Dla Windows 11:
- Wpisz „Rozwiązywanie problemów” w wyszukiwarce Windows i naciśnij Enter.
- Wybierz „Inne narzędzia do rozwiązywania problemów”.
- Zlokalizuj „Rozwiązywanie problemów z siecią” na liście i kliknij „Uruchom”.
- Poczekaj na zakończenie procesu i zastosuj zalecane poprawki.
- Uruchom ponownie komputer.
Dla Windows 10:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na Start i wybierz „Ustawienia”.
- Przejdź do sekcji Sieć i Internet.
- Po prawej stronie znajdź sekcję Zaawansowane ustawienia sieci.
- Kliknij „Narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią” i poczekaj.
- Poprawki zostaną zastosowane automatycznie.
Ponownie zainstaluj OneDrive
- Otwórz Wiersz polecenia jako administrator.
- Wpisz następujące polecenie i naciśnij Enter, aby zakończyć wszelkie pozostałe procesy OneDrive:
taskkill /f /im OneDrive.exe
- Jeśli korzystasz z 64-bitowego systemu Windows, użyj tego polecenia i naciśnij Enter:
%SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall
- Jeśli korzystasz z 32-bitowego systemu Windows, użyj tego polecenia i naciśnij Enter:
%SystemRoot%\System32\OneDriveSetup.exe /uninstall
- Uruchom ponownie komputer.
- Ponownie zainstaluj OneDrive z oficjalnej strony Microsoft.