Jak naprawić opóźniające się powiadomienia w Galaxy S8 i S8+

Masz problem z powiadomieniami w Galaxy S8 i S8+? Powiadomienia nie wyświetlają się lub pojawiają się dopiero z opóźnieniem? A może dochodzą dopiero, gdy ręcznie włączysz telefon? Zobacz, jak to rozwiązać.

Wielu posiadaczy Galaxy S8 i S8+ ma problem z powiadomieniami, który nie występował w starszych smartfonach firmy Samsung. Problem polega na tym, że powiadomienia nie dochodzą, pojawiają się z opóźnieniem lub wyświetlają się dopiero wtedy, gdy weźmiemy telefon do ręki i go wybudzimy. Jak ten problem rozwiązać?

Dlaczego powiadomienia w Galaxy S8 i S8+ dochodzą z opóźnieniem lub nie dochodzą wcale?

Problem z powiadomieniami w Galaxy S8 i S8+ wynika przede wszystkim z nowej funkcji oszczędzania baterii. Samsung zdecydował się zintegrować z systemem nowe rozwiązanie, które automatycznie optymalizuje zużycie energii przez wybrane aplikacje, usypiając je w tle lub ograniczając ich działanie. Dzięki temu znacznie wydłuża się czas pracy na jednym ładowaniu baterii, jednak negatywnie wpływa to na powiadomienia, które ze względu na optymalizacje nie są na bieżąco odbierane i wyświetlane.

Wcześniej z praktycznie identycznym problemem borykali się posiadacze smartfonów Huawei, w których wykorzystywany jest bardzo podobny system oszczędzania energii. Aplikacje są usypiane i „optymalizowane w tle”, przez co ograniczana jest ich praca (np. sprawdzanie powiadomień). W efekcie powiadomienia dostajemy dopiero po wybudzeniu telefonu lub po samodzielnym otwarciu danej aplikacji. Do tego samego dochodzi w Galaxy S8 i S8+.

Wyłącz optymalizacje baterii dla poszczególnych aplikacji

Rozwiązaniem jest wyłączenie optymalizacji baterii dla poszczególnych aplikacji, tak, aby te mogły działać normalnie i przekazywać powiadomienia. Na szczęście można to zrobić indywidualnie dla każdej aplikacji, więc nie powinno to wpłynąć negatywnie na żywotność baterii. Opcje pozwalające to zrobić są schowane dość głęboko w ustawieniach, dlatego nie każdy nawet o nich wie.

Wejdź do ustawień w Galaxy S8 / S8+, a następnie przejdź do zakładki „Aplikacje”. Pojawi się tu lista wszystkich twoich aplikacji w urządzeniu. Nie wybieraj żadnej z nich. Zamiast tego dotknij ikony z trzema kropkami w górnym prawym rogu. Pojawi się dodatkowe menu, w którym musisz wybrać opcję „Dostęp specjalny”.

Gdy wejdziesz do ustawień specjalnego dostępu, to kolejnym krokiem jest przejście do zakładki „Optymaliz. zużycie baterii”. Pojawi się teraz lista aplikacji powiązana z opcją optymalizacji zużycia baterii. Przede wszystkim na samym początku dotknij wysuwanego menu z napisem „Aplikacje bez optymalizacji” i wybierz opcję „Wszystkie aplikacje”.

Dzięki temu na liście wyświetlą się wszystkie aplikacje w telefonie i będziesz mógł dla każdej z nich dostosować, czy mają być optymalizowane, czy też nie. Aplikacje, które są zaznaczone na liście mają włączoną optymalizację zużycia energii, co może powodować opóźnione powiadomienia.

Znajdź na liście aplikacje, z których nie otrzymujesz powiadomień, a następnie odznacz je na liście. Odznaczenie aplikacji spowoduje wyłączenie dla niej optymalizacji baterii i przywróci jej normalne działanie. Teraz aplikacje powinny odbierać powiadomienia na bieżąco. Jeśli jednak nadal masz problem, to spróbuj pozostałych rad.

Ustaw inny plan oszczędzania energii

Innym powodem niedochodzących lub spóźniających się powiadomień może być ustawiony plan zasilania, który wymusza oszczędzanie energii. W Galaxy S8 i S8+ znajdziemy trzy tryby oszczędzania energii – wyłączony, średni i maksymalny. Te dwa ostatnie mogą powodować brak powiadomień z aplikacji.

Aby to wyłączyć, przejdź do „Ustawienia > Bateria”, a następnie przełącz opcję „Tryb oszczędzania energii” do pozycji „Wyłączony”. Co prawda spowoduje to większe zużycie energii, ale żadne aplikacje nie powinny teraz opóźniać się z powiadomieniami.

Problemy z powiadomieniami dotyczą tylko poczty e-mail? Sprawdź to rozwiązanie

Wielu użytkowników informuje również, że problemy z powiadomieniami dotyczą tylko i wyłącznie domyślnej aplikacji pocztowej (E-mail). W tym wypadku problemem może być zupełnie coś innego. Aplikacja ta ma opcję ustawienia częstotliwości automatycznego sprawdzania nowych wiadomości – bardzo często opcja ta jest ustawiona na ręczne sprawdzanie, więc nowa poczta jest odbierana dopiero wtedy, gdy sami uruchomimy aplikację. W związku z tym powiadomienia również pojawiają się dopiero po uruchomieniu aplikacji.

Rozwiązaniem jest dostosowanie częstotliwości sprawdzania wiadomości. Uruchom aplikację E-mail, a następnie przejdź do ustawień swojego konta pocztowego i poszukaj opcji harmonogramu synchronizacji. Ustaw go np. na automatyczny lub na sprawdzanie co godzinę. Wtedy aplikacja będzie samodzielnie sprawdzać nowe wiadomości i wyświetlać powiadomienia tuż po ich odebraniu.

Komentarze