Macie dużo cennych playlist w Spotify, z których często korzystacie? Może się zdarzyć, że podczas robienia porządków w listach odtwarzania usuniemy nie te pozycje, co trzeba. Czy playlista wtedy jest stracona? Nie, możemy ją w prosty sposób przywrócić.

Spotify - jak odzyskać usunięte playlisty

Playlisty są głównym sposobem organizowania muzyki udostępnionej przez Spotify i usunięcie ulubionych list odtwarzania mogłoby spowodować, że na zawsze utracimy naszą unikatową listę piosenek, a jej odbudowa mogłaby być długotrwała i czasochłonna. Na szczęście Spotify odpowiednio zabezpiecza użytkowników i umożliwia im odzyskanie playlist w razie przypadkowego usunięcia.

Odzyskiwanie utraconych playlist

Wszystkiego dokonamy po zalogowaniu się na oficjalnej stronie Spotify.com. Przechodzimy na stronę, a następnie w górnym prawym rogu wybieramy opcję logowania.

Po zalogowaniu klikamy w swoją nazwę użytkownika i przechodzimy do zakładki „Konto”. Poniżej wyświetlą się dostępne ustawienia związane z naszym kontem Spotify.

Ustawienia konta Spotify

Przechodzimy do zakładki „Odzyskaj playlisty”. Jeśli w ostatnim czasie usunęliśmy jakieś playlisty, to wyświetlą się one teraz na liście.

Przywracanie playlisty w Spotify

Dla każdej pozycji wyświetla się nazwa playlisty, data usunięcia, a także ilość utworów na wybranej playliście. Aby ją przywrócić do naszego konta, wystarczy kliknąć w zielony przycisk „PRZYWRÓĆ” po prawej stronie.

Co zrobić, gdy wyświetla się błąd odzyskiwania playlist?

Na niektórych kontach Spotify może się od razu – bez względu na to, czy mamy jakieś usunięte playlisty, czy nie – wyświetlić komunikat z informacją o tym, że nie możemy odzyskać playlist, gdyż wystąpił nieznany błąd.

Błąd przy odzyskiwaniu playlisty w Spotify

Jest to spowodowane problemem z naszym kontem i może wynikać z tego, że wcześniej mieliśmy stare konto i sparowaliśmy je z kontem na Facebooku. Jedyne, co możemy w takiej sytuacji zrobić, to skorzystać z oficjalnego formularza kontaktowego na stronie Spotify.

W formularzu kontaktowym możemy wybrać ogólną tematykę problemu. Polecam wykorzystać następujacy schemat: „Konto i logowanie > Moje playlisty zniknęły > Zostały przypadkowo usunięte.”.

Kontakt z działem pomocy Spotify

W szczegółach poniżej należy opisać swój problem i zaznaczyć, że funkcja odzyskiwania playlist na naszym koncie nie działa, gdyż nie wyświetlają się żadne skasowane listy i zamiast tego pojawia się zawsze ten sam komunikat z błędem. Programiści Spotify powinni rzucić okiem na nasze konto i znaleźć przyczynę błędu.