Spis treści
Masz dosyć usług Google? Dzisiaj prezentujemy banalnie prosty sposób, który umożliwi przeniesienie danych zapisanych w Google Docs do alternatywnych usług, takich jak chociażby OneDrive czy Dropbox. Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.
Na temat usług w chmurze pisaliśmy w naszym serwisie już wielokrotnie. W kontekście tego tekstu szczególnie polecamy metodę, która pozwala na proste synchronizowanie danych między różnymi usługami. Dzisiaj jednak chcielibyśmy zająć się sposobem, który umożliwi przeniesienie nam danych z Dysku Google na OneDrive bądź też na Dropbox. W ten sposób będziemy mogli np. uniezależnić się nieco od usług firmy Google.
Poniższa metoda dostępna jest bez konieczności instalowania jakiegokolwiek oprogramowania. Po prostu wykorzystuje wbudowane w Dysk Google funkcje. Oprócz metody na eksport danych z Dysku Google pokażemy też, jak prawidłowo umieścić je w alternatywnych usługach takich jak OneDrive czy Dropbox.
Eksport danych z Dysku Google
Na początek skorzystajmy z opcji eksportu danych z Dysku Google. W tym celu wystarczy skorzystać z narzędzia Google Takeout udostępnionego przez firmę z Mountain View.
Po zalogowaniu się na nasze konto Google Takeout, przechodzimy do sekcji o nazwie "Wybierz dane do pobrania". Tutaj możemy zdecydować, które z danych mają zostać pobrane na nasz komputer. Odnajdujemy oczywiście pozycję o nazwie "Dysk Google" i zaznaczamy ją. Pozostałych nie zaznaczamy - chyba, że chcemy pobrać dane np. z poczty Gmail czy Kalendarza na dysk komputera. Po wybraniu odpowiedniej opcji, klikamy u dołu strony niebieski przycisk "Dalej".
Kolejny krok, jaki należy wykonać, to dostosowanie formatu pliku, w jakim nasze dane zostaną ściągnięte na komputer. Domyślny to format archiwum ZIP, ale możemy też skorzystać z takich opcji jak TGZ lub TBZ. W gruncie rzeczy jest to jednak wybór drugorzędny.
Znacznie ważniejszy jest kolejny krok. W polu "Metoda wyświetlania" możemy wybrać, w jakie miejsce mają być pobrane nasze dane. Domyślna opcja to "Wyślij e-maila z linkiem do pliku do pobrania" - pozwoli ona na ściągnięcie całego archiwum na komputer. To rozwiązanie może być przydatne, jeżeli chcemy np. zapisać pliki z Dysku Google w komputerze, na dysku zewnętrznym itp.
Jeżeli jednak chcemy przenieść pliki z Dysku Google do innej usługi, warto rozwinąć pasek opcji w "Metodzie wyświetlania". Mamy wówczas do wyboru dodatkowe opcje:
- Dodaj do usługi Dropbox
- Dodaj do usług OneDrive
Te dwa rozwiązania pozwalają na wygodne przeniesienie danych z Dysku Google do alternatywnych usług. Jeżeli wybierzemy jedną z powyższych opcji, pojawi się niebieski przycisk "Połącz konto i utwórz archiwum". Oczywiście, wybieramy go. Zostaniemy przeniesieni do strony Dropboksa bądź OneDrive, gdzie musimy jeszcze tylko zezwolić na dostęp Dysku Google do naszego konta w alternatywnej usłudze.
To wszystko, teraz wystarczy poczekać, aż dane zostaną automatycznie przeniesione z jednego konta na drugie. Jest to o tyle wygodna opcja, że nie musimy niczego ściągać, ani wykonywać dodatkowych czynności. Dysk Google automatycznie umieści pliki w usłudze, którą wybraliśmy. Oczywiście, zajmie to trochę czasu - w zależności od tego, jak wiele danych mieliśmy zapisanych w usłudze Google.
Jeżeli macie dodatkowe pytania dotyczące powyższej porady lub też napotkaliście na problemy podczas przenoszenia danych z Dysku Google - dajcie znać. Poza weekendem odpowiadamy na bieżąco na wszystkie zgłoszone komentarze pod naszymi tekstami.