Outlook.com i GMail to obecnie dwie najatrakcyjniejsze oferty darmowych kont pocztowych, które ze sobą konkurują. Microsoft prowadzi nawet dedykowane kampanie mające na celu przekonanie użytkowników Gmaila o wyższości Outlooka. Jeżeli zdecydujecie się przejść z jednej usługi do drugiej, to z pewnością będziecie chcieli przenieść swoje kontakty. Pokazujemy, jak to zrobić.
Kontakty są jednym z ważniejszych elementów poczty i warto zadbać, aby nie zginęły po drodze. Poniżej opisane sposoby pomogą wam w przenosinach, zarówno z Gmaila do Outlooka jak i na odwrót.
Przenoszenie kontaktów z Gmaila do Outlooka
Aby przenieść kontakty zapisane na koncie Google, należy zalogować się na swoje konto pocztowe GMail, a następnie z rozwijanego menu po lewej stronie (tuż nad przyciskiem tworzenia wiadomości) wybrać pozycję “Kontakty”.
Wyświetlone zostaną nasze wszystkie kontakty. Musimy je teraz wyeksportować do pliku, który następnie zaimportujemy na koncie Outlook. W tym celu rozwijamy opcje poprzez kliknięcie przycisku “Więcej” i wybieramy pozycję “Eksportuj...”.
W nowym oknie możemy wybrać, jakiego rodzaju kontakty chcemy wyeksportować. Jeżeli chcemy wyeksportować tylko własne kontakty (te, które sami dodawaliśmy), to na liście zaznaczamy “Moje kontakty”. Natomiast jeżeli chcemy przenieść do Outlooka absolutnie wszystkie adresy (własne kontakty + adresy do osób, z którymi kilka razy korespondowaliśmy), to zaznaczamy “Wszystkie kontakty”.
W kolejnym kroku wybieramy format eksportu - w naszym przypadku wybieramy “Format Outlook CSV”, a następnie klikamy w przycisk “Eksportuj”. Na naszym dysku zostanie zapisany plik z kontaktami, który teraz należy zaimportować na koncie Outlook. Udajemy się na stronę Outlook.com i logujemy się na swoje konto, po czym klikamy w strzałkę w górnym lewym rogu (obok logo Outlooka) i z listy aplikacji wybieramy “Kontakty”.
Rozwijamy zakładkę “Zarządzaj” i wybieramy pozycję “Dodaj kontakty”. Wyświetlony zostanie szary panel oferujący różne możliwości dodawania osób do listy kontaktów (przez Facebooka, Twittera etc.). Wybieramy ostatnią pozycję “Importuj z pliku”.
Jako rodzaj usługi wybieramy Microsoft Outlook (CSV), a następnie klikamy w “Wybierz plik” i wskazujemy zapisany z Gmaila plik. Kontakty zostaną zaimportowane. Dzięki tej metodzie nie musimy synchronizować ani łączyć w żaden sposób naszych kont. Możemy spokojnie usunąć swoje konto Gmail bez zmartwienia o utratę kontaktów.
Przenoszenie kontaktów z Outlooka do Gmaila
Logujemy się na konto Outlook.com i przechodzimy do aplikacji “Kontakty”. Rozwijamy zakładkę “Zarządzaj”, a następnie z rozwijanej listy wybieramy pozycję “Eksportuj”.
Na dysku zostanie automatycznie zapisany plik WLMContacts.csv zawierający wszystkie kontakty z Outlooka. Teraz należy go zaimportować w usłudze kontaktów Gmail. Przechodzimy do Gmaila i logujemy się na swoje konto, a następnie rozwijamy menu po lewej stronie i wybieramy pozycje “Kontakty”.
Rozwijamy zakładkę “Więcej” i z wysuwanego menu wybieramy pozycję “Importuj...”. Wyświetlone zostanie okno, w którym zostaniemy poproszeni o wskazanie wcześniej pobranego pliku z kontaktami. Klikamy “Wybierz plik” i wybieramy plik WLMContacts.csv, a następnie klikamy przycisk “Importuj”.
Wszystkie kontakty zostaną automatycznie zaimportowane do naszego konta Google. Zaletą powyższych metod jest to, że nie łączymy ani nie synchronizujemy kont, a tylko trwale przenosimy kontakty metodą eksportu i importu. Dzięki temu po przeniesieniu możemy usunąć stare konto bez obawy o utratę adresów.