Jak przywrócić biblioteki do Windows 8.1
W Windowsie 8.1 z paska bocznego w Eksploratorze plików zniknęła sekcja z bibliotekami. Microsoftowi bardzo zależy, żeby użytkownicy korzystali z chmury SkyDrive i tam umieszczali swoje pliki. Nie zawsze jednak Microsoft wie, co jest najlepsze dla użytkowników i niektórzy mogą preferować stary widok z bibliotekami.
W najnowszej aktualizacji 8.1 do Windowsa, Microsoft zintegrował SkyDrive z systemem i ustawił go jako domyślną lokalizację do zapisywania dokumentów. Pomimo, że wystarczy wybrać inny folder, aby zapisać plik w innym miejscu, to jednak najpopularniejsza lokalizacja - Biblioteka dokumentów - zniknęła z paska bocznego.
Pomimo, że na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że biblioteki zostały usunięte, to na szczęście tak nie jest i w rzeczywistości są tylko ukryte w pasku bocznym. Możemy je w prosty sposób przywrócić.
Krok 1: Otwórz Eksploratora plików, a następnie z paska narzędzi wybierz opcję “Widok”.
Krok 2: Kliknij i rozwiń po lewej stronie przycisk “Opcje nawigacji”.
Krok 3: Na rozwiniętej liście zaznacz opcję “Pokaż biblioteki”.
Znana z poprzednich systemów sekcja zostanie przypięta do paska bocznego, a metodą “przeciągnij i upuść” możemy ją umieścić na dowolnej wysokości.