Próbujesz zainstalować program Spotify do odtwarzania muzyki z chmury i... nie możesz? Pokazujemy, jak rozwiązać błąd 17, który zaczął pojawiać się jakiś czas temu.
U mnie błąd 17 pojawił się po ostatniej aktualizacji Spotify. Programu nie mogłem uruchomić w żaden sposób, więc postanowiłem go odinstalować i pobrać jeszcze raz.
Okazało się jednak, że nie jest to wcale takie proste. Po uruchomieniu instalatora kilkakrotnie pojawił się błąd nr 17. Z informacją, że „Nie można zainstalować Spotify: kod błędu 17”.
Jakie jest rozwiązanie? Wystarczy uruchomić instalator Spotify w trybie zgodności. A zatem, klikamy prawym przyciskiem myszy SpotifySetup i wybieramy Właściwości. Następnie z zakładki Zgodność wybieramy „Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów ze zgodnością”.
Zostanie uruchomiony menadżer. W pierwszym ekranie wybieramy opcję „Rozwiąż problemy z programem”. Następie zaznaczamy pierwszą opcję („Program działał w starszych wersjach systemu Windows”) i z listy wybieramy Windows XP (Service Pack 3).
Po zakończeniu testowania przechodzimy dalej i uruchamiamy SpotifySetup jeszcze raz – tym razem w trybie zgodności z Windows XP. Spotify zostanie zainstalowane tym razem prawidłowo.