Jak rozwiązać błąd E-82021003 przy płatnościach w PS4
Próbujesz dodać kartę kredytową w opcjach PSN Store lub podczas zakupu gry, ale wyskakuje Ci błąd E-82021003? Zobacz, jak naprawić ten błąd i dodać metodę płatności do swojego konta, by swobodnie kupować gry w Playstation Store.
Jeśli macie Playstation 4 i chcecie zakupić coś w Playstation Store z poziomu konsoli, to najłatwiej jest zapłacić kartą kredytową. Niestety, podczas dodawania numeru karty kredytowej może wyskoczyć nam błąd E-82021003, który uniemożliwi wprowadzenie metody płatności. Za każdym razem, gdy wciśniemy OK, by potwierdzić płatność, błąd pojawi się na ekranie z informacją, że nie może przetworzyć informacji. Jak sobie z nim poradzić?
Błąd E-82021003 przy dodawaniu karty płatniczej
Przede wszystkim należy się upewnić, że używamy odpowiedniej karty – PSN Store obsługuje MasterCard, Visę, American Express oraz Maestro. Jeśli próbujecie płacić kartami typu pre-paid (przedpłacone karty internetowe, rozpoznawane jako Visa lub Mastercard), to nie zawsze będzie to możliwe, gdyż Playstation Store oficjalnie ich nie obsługuje.
Drugim bardzo częstym powodem są źle wypełnione pola formularza. W odróżnieniu do większości miejsc, w których płacimy kartą kredytową przez Internet, Playstation Store podczas dodawania metody płatności wymaga od nas podania nie tylko numeru karty kredytowej i daty ważności karty, ale także pełnych danych, na które karta jest zarejestrowana. Musimy podać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz kod pocztowy, miasto i województwo. I w tym miejscu można zrobić najwięcej błędów.
Playstation Store często nie przyjmuje naszych wszystkich danych, gdy np. użyliśmy polskich znaków w formularzu. Warto spróbować usunąć polskie znaki i np. zamiast Błażej wpisać Blazej. Duże restrykcje są też nałożone na pole adresu – teoretycznie możemy wpisać tam cokolwiek, ale w praktyce wiele znaków nie jest obsługiwanych. Jeśli np. wpisaliśmy nazwę ulicy i dodaliśmy znak „/”, aby wpisać nr mieszkania, to może on powodować błędy. Zamiast tego możemy wpisać po prostu samą nazwę ulicy bez podawania numeru domu, bloku czy mieszkania.
Gdy wprowadzimy poprawki, to należy ponownie spróbować dodać metodę płatności. Tym razem powinna przejść bez problemu. Jeśli nadal występuje błąd, to należy przejść inne dane w formularzu i sprawdzić, czy nie mamy wykorzystanych jakiś niestandardowych znaków. Powinniśmy uprościć wszystkie wpisy, jak tylko się da. W skrajnych przypadkach użytkownicy sugerują, że należy odczekać 72 godziny od momentu pierwszej próby dodania karty.