Podczas pobierania i instalowania aplikacji na Androidzie mogą wyświetlić się nam różne błędy, które uniemożliwią dokończenie operacji instalacji nowego programu. Często pojawia się przy tym komunikat o nieznanym błędzie 919, 921 lub 960. Co zrobić, aby przywrócić prawidłowe działanie Sklepu Play?
Błędy te są losowe i nie zawsze związane z awarią usługi Sklepu Play. Bardzo często występują bezpośrednio po naszej stronie, ale nie są - na szczęście! - zwiastunem końca żywota naszego telefonu. Często są związane z samą aplikacją Sklepu Play i wystarczy wykonać kilka prostych kroków, aby je naprawić.
1. Wyczyść dane i pamięć tymczasową Sklepu Play
Pierwszym krokiem jest wyszczyczenie danych cache aplikacji Sklepu Play. Często jest tak, że zapisane zostaną błędne pamięci w tymczasowej, które skutecznie blokują instalację nowych aplikacji.
Aby wykasować pamięć tymczasową, należy przejść do aplikacji "Ustawienia", a następnie wybrać zakładkę "Aplikacje". Na liście wszystkich aplikacji wyszukujemy pozycji "Sklep Play", po czym dotykamy ją palcem.
Wyświetlą się szczegółowe informacje odnośnie Sklepu Play, takie jak ilość zajmowanego miejsca czy inne szczegóły. Znajdziemy tu dwa przyciski - czyszczenia danych, a także czyszczenia pamięci podręcznej.
Dotykamy zarówno przycisku czyszczenia danych jak i czyszczenia pamięci podręcznej. Usunie to zbędne pliki związane ze Sklepem, ale oczywiście sam Sklep Play pozostanie nietknięty w naszym urządzeniu.
2. Uruchom ponownie smartfona
Po wyczyszczeniu danych dobrze jest uruchomić ponownie smartfona, tak, aby aplikacja Sklepu została ponownie załadowana od zera. W niektórych przypadkach nawet sam restart telefonu może pomóc w pozbyciu się błędu.
Po ponownym uruchomieniu przechodzimy do Sklepu Play, a następnie próbujemy ponownie pobrać aplikację, która sprawiała wcześniej problemy przy instalacji. Tym razem wszystko powinno przejść bez problemu. Jeśli jednak ponownie wyświetli się komunikat, to warto spróbować wyłączyć i włączyć ponownie WiFi - niektóre błędy są związane z naszym połączeniem internetowym. Można też spróbować pobrać aplikację za pomocą sieci komórkowej aby sprawdzić, czy problem jest związany z naszą siecią bezprzewodową.