Masz smartfon Xiaomi, w którym wszystkie usługi operatora działają dobrze, ale nie można odbierać ani wysyłać MMS? Zobacz, jak to naprawić i skonfigurować MMS w smartfonach Xiaomi z nakładką MIUI.

Konfiguracja i naprawa MMS w Xiaomi, gdy nie działa wysyłanie i odbieranie wiadomości

Wielu posiadaczy smartfonów Xiaomi napotyka problemy związane zarówno z wysyłaniem wiadomości MMS jak i z ich odbieraniem. Po otrzymaniu MMS pojawia się informacja o tym, że wiadomość nie mogła zostać odebrana. Co zrobić, gdy nie można wysyłać i odbierać MMS? Rozwiązaniem jest ręczna konfiguracja ustawień.

Dla większości smartfonów popularnych firm można pobrać gotowe ustawienia MMS ze strony operatora. Niestety, operatorzy często pomijają urządzenia Xiaomi, przez co konieczna jest właśnie ręczna i samodzielna konfiguracja punktu dostępowego MMS. Jak to zrobić?

Włącz dane komórkowe (transmisję danych)

Zanim zaczniemy zmieniać cokolwiek w ustawieniach, warto sprawdzić jedną rzecz. Otóż przy odbieraniu i wysyłaniu MMS należy mieć uaktywnioną transmisję danych komórkowych – to ważny element, o którym często się zapomina, a który bardzo często jest przyczyną problemów z obsługą MMS.

Włącz dane mobilne w Xiaomi

Większość operatorów nie posiada obsługi MMS przez Wi-Fi, dlatego jeśli chcemy wysłać lub odczytać wiadomość multimedialną, to musimy włączyć Internet mobilny (dane komórkowe). Jeśli do tej pory próbowałeś/-aś wysłać lub odebrać MMS przez Wi-Fi, to może być to przyczyną twoich problemów. Spróbuj wysłać lub odebrać wiadomość jeszcze raz, ale tym razem przez transmisję danych komórkowych.

Ręczna konfiguracja punktów dostępowych MMS w Xiaomi

Jeśli MMS nie działają nawet wtedy, gdy mamy włączone dane komórkowe, to przyczyną problemów jest źle skonfigurowany punkt dostępowych, odpowiedzialny za obsługę MMS. Konieczne jest zweryfikowanie ustawień punktu dostępowego z tym, co jest sugerowane przez operatora.

W oprogramowaniu MIUI, odpowiednie ustawienia znajdziemy, gdy przejdziemy do aplikacji „Ustawienia”, a następnie wybierzemy „Sieci zwykłe i bezprzewodowe > Sieci komórkowe”. Upewnij się, że zaznaczone jest pole „Dane mobilne”.

Następnie w zakładce „Karty SIM” wejdź do sekcji „Punkty dostępowe”. W tym miejscu wyświetla się lista punktów dostępowych, które są odpowiedzialne m.in. za działanie Internetu czy MMS. Na liście powinien znajdować się punkt dostępowy dla twojego operatora np. Plus MMS lub Orange MMS. Wybierz go i wejdź do jego edycji.

Przykładowe ustawienia MMS dla PLAY

Pojawią się szczegółowe ustawienia punktu, tak, jak powyżej (przykład: PLUS GSM). Oto, jak należy je ustawić, w zależności od operatora.

Ustawienia MMS dla operatora PLUS:

  • Nazwa: Plus MMS
  • APN: mms
  • Proxy: Nie ustawiono
  • Port: Nie ustawiono
  • Nazwa użytkownika: Nie ustawiono
  • Hasło: nie ustawiono
  • Serwer: nie ustawiono
  • MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
  • Proxy dla MMS: 212.2.96.16
  • Port MMS: 8080
  • MCC: 260
  • MNC: 01
  • Typ uwierzytelniania: Nie ustawiono
  • Typ APN: mms

Ustawienia MMS dla operatora ORANGE:

  • Nazwa: MMS Orange
  • APN: mms
  • Proxy: Nie ustawiono
  • Port: Nie ustawiono
  • Nazwa użytkownika: mms
  • Hasło: mms
  • Serwer: nie ustawiono
  • MMSC: http://mms.orange.pl
  • Proxy dla MMS: 192.168.006.104
  • Port MMS: 8080
  • Typ uwierzytelniania: PAP lub CHAP
  • Typ APN: mms

Ustawienia MMS dla operatora PLAY:

  • Nazwa: Play MMS
  • APN: mms
  • Proxy: Nie ustawiono
  • Port: Nie ustawiono
  • Nazwa użytkownika: nie ustawiono
  • Hasło: nie ustawiono
  • Serwer: nie ustawiono
  • MMSC: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc
  • MCC: 260
  • MNC: 06
  • Proxy dla MMS: nie ustawiono
  • Port MMS: nie ustawiono
  • Typ uwierzytelniania: brak
  • Typ APN: mms

Ustawienia MMS dla Virgin Mobile (korzysta z infrastruktury PLAY):

  • Nazwa: Play MMS
  • APN: virgin-mms
  • Proxy: Nie ustawiono
  • Port: Nie ustawiono
  • Nazwa użytkownika: nie ustawiono
  • Hasło: nie ustawiono
  • Serwer: nie ustawiono
  • MMSC: http://mms.virginpol.jsc
  • Proxy dla MMS: wap.virginpol.jsc
  • Port MMS: 8080
  • MCC: 260
  • MNC: 06
  • Typ uwierzytelniania: brak
  • Typ APN: mms

Ustawienia MMS dla T-Mobile:

  • Nazwa: dowolna
  • APN: mms
  • Proxy: Nie ustawiono
  • Port: Nie ustawiono
  • Nazwa użytkownika: nie ustawiono
  • Hasło: nie ustawiono
  • Serwer: nie ustawiono
  • MMSC: http://mms/servlets/mms
  • Proxy dla MMS: 213.158.194.226
  • Port MMS: 8080
  • MCC: 260
  • MNC: 02
  • Typ uwierzytelniania: PAP
  • Typ APN: mms

Gdy wprowadzisz już odpowiednie ustawienia dla swojego operatora, zapisz zmiany. Teraz możesz wyjść z tego menu, a następnie przejść do aplikacji Wiadomości. Z dobrze dostosowanymi ustawieniami spróbuj teraz ponownie wysłać lub odebrać wiadomość MMS – tym razem wszystko powinno w pełni zadziałać. Jak jednak zostało to wspomniane, upewnij się, że masz aktywną transmisję danych (dane komórkowe), gdyż MMS nie działają przez Wi-Fi.