Korzystacie z Opery? Jeśli tak, to warto skorzystać z nowej wersji, do której dodano (w końcu!) funkcję synchronizacji haseł. Dzięki temu nasze hasła mogą być zapisane na naszym koncie i synchronizowane z innymi urządzeniami, na których korzystamy z Opery. Pozwoli to też przywrócić zapamiętane hasła po przeinstalowaniu systemu czy przeglądarki.
Opera od momentu przejścia na silnik Blink wciąż boryka się z brakującymi funkcjami. Twórcy cały czas udoskonalają przeglądarkę, ale przypomina to bardziej przywracanie funkcji starej Opery na nowym silniku, a nie wprowadzanie rewolucyjnych ulepszeń. W Operze 32 dodano kolejny zestaw funkcji, które dobrze znamy z innych przeglądarek. Najważniejszym dodatkiem jest wprowadzenie opcji synchronizacji naszych haseł. Jak ją włączyć?
Włączanie synchronizacji haseł w Operze 32
W Chrome czy Firefoksie nasze zapamiętane hasła mogą być zapisane na naszym koncie w chmurze. Dzięki temu po przeinstalowaniu przeglądarki, czy zalogowaniu się na to samo konto na innym komputerze, wszystkie nasze hasła są od razu dostępne. Teraz coś takiego możemy zrobić również w Operze.
Po uruchomieniu przeglądarki musimy oczywiście być zalogowani na nasze konto Opery. Klikamy w górnym prawym rogu w ikonę użytkownika i logujemy się na konto - jeśli go jeszcze w ogóle nie mamy, to należy je założyć. Na tym koncie będą zapisywane nasze zakładki oraz hasła i synchronizowane na inne urządzenia korzystające z Opery.
Gdy już się zalogujemy, to ponownie klikamy w ten przycisk. Wyświetlą się informacje o synchronizacji - teraz należy kliknąć w odnośnik "Wybierz elementy do synchronizacji".
Zostaniemy przeniesieni do opcji Opery, gdzie możemy wybrać, jakie rzeczy mają być zapisywane na naszym koncie. Mogą to być zakładki, historia przeglądania, ustawienia przeglądarki czy też otwarte karty. Te elementy są zaznaczone domyślnie - po prawej stronie znajdziemy jednak dodatkową pozycję "Hasła", która domyślnie jest odznaczona.
Zaznaczamy ją, aby uaktywnić synchronizację haseł. Wszystkie zapamiętane hasła, które pojawiają się automatycznie przy logowaniu do serwisów typu Gmail czy Facebook będą teraz przechowywane na naszym koncie Opery. Gdy zalogujemy się w Operze na innym komputerze na nasze konto, to wszystkie te elementy, łącznie z hasłami, zostaną nam zaimportowane. To także bardzo przydatne w sytuacji, gdy często przeinstalowujemy Windowsa - dzięki temu po przeinstalowaniu Opery będziemy mieć od razu dostępne wszystkie nasze dane personalne, zakładki oraz hasła.