Jak udostępnić ekran z telefonu w Messengerze
Messenger pozwala teraz udostępnić ekran z telefonu w trakcie rozmowy wideo, aby rozmówca widział to, co się dzieje na naszym ekranie. Możesz w ten sposób przeglądać wspólnie ze znajomym strony, oglądać filmy, robić zakupy i tak dalej.
Udostępnianie ekranu na Messengerze to funkcja, która jest już dostępna od dość dawna, jednak ograniczona była tylko do użytkowników, którzy chcieli transmitować zawartość Pulpitu z komputera. Teraz jednak Facebook postanowił rozszerzyć tę opcję na użytkowników Androida i iOS. Oznacza to, że możesz udostępnić ekran z telefonu na Messengerze i zamiast obrazu z kamery przesyłać znajomemu to, co się wyświetla na ekranie Twojego smartfonu lub tabletu.
Udostępnianie ekranu z telefonu na Messengerze
Opcja ta jest dostępna zarówno dla użytkowników iOS jak i Androida. Powinna być aktywna już u wszystkich użytkowników, a korzystanie z niej jest bardzo proste. Wystarcz wybrać odpowiednią opcję w trakcie rozmowy wideo na Messengerze.
Otwórz Messengera, a następnie wywołaj ekran konwersacji z osobą, której chcesz udostępnić ekran. Następnie nawiąż z tą osobą rozmowę wideo, dotykając ikony kamery na górnym pasku.
W trakcie rozmowy wideo wysuń dolny panel z opcji, przesuwając go palcem w górę. Wyświetlą się dodatkowe funkcje. Znajdziesz w tym miejscu opcję Udostępnij ekran. Wybierz ją.
Pojawi się ekran informujący o tym, że możesz rozpocząć udostępnianie ekranu z telefonu. Dotknij opcji Kontynuuj, aby rozpocząć udostępnianie zawartości ekranu. Wyświetli się komunikat, że udostępnianie rozpocznie się w momencie, w którym zminimalizujesz pasek z opcjami, a następnie przełączysz się do innej aplikacji.
Zminimalizuj pasek z komunikatem, a następnie przełącz się np. na ekran główny lub inną dowolną aplikację w telefonie.
Rozmowa wideo będzie dalej podtrzymywana, a zamiast obrazu z kamery Twój rozmówca zobaczy ekran Twojego telefonu. W ten sposób możesz transmitować na żywo obraz z dowolnej aplikacji swojemu znajomemu na Messengerze. Umożliwia to np. wspólne przeglądanie stron, robienie zakupów, a nawet transmitowanie obrazu z gry na żywo.