Masz w komputerze kilka kont użytkowników, ale nie chcesz, aby konto administratora wyświetlało się na liście? Możesz wprowadzić zmiany do ekranu logowania w systemie, tak, aby nie wyświetlały się żadne nazwy kont - wtedy użytkownik przy logowaniu musi wpisać swoją nazwą użytkownika i hasło, przez co nie widzi kont pozostałych osób korzystających z komputera.
Za każdym razem, gdy włączymy komputer i musimy zalogować się na swoje konto użytkownika, system Windows wyświetla wszystkich użytkowników, łącznie z kontami administratorskimi. Jeśli nie chcemy wyświetlać kont użytkowników na liście i wolimy, aby były ukryte (zwłaszcza te administratorskie), to możemy w Windowsie wymusić zmiany na ekranie logowania. Zmiany, które sprawią, że nie będzie wyświetlana lista użytkowników, a zamiast tego każdy będzie musiał oprócz hasła wpisać ręcznie swoją nazwę użytkownika.
Ukryj użytkowników i administratorów w Windows 7 i 8 / 8.1
Zmiany wprowadzimy za pomocą Edytora rejestru. Musimy je wprowadzić z poziomu konta administratora. Wciskamy kombinację klawiszy Windows + R, a następnie w oknie uruchamiania wpisujemy regedit.
Po potwierdzeniu przyciskiem OK na ekranie pojawi się okno Edytora rejestru. Rozwijając klucze w pasku bocznym po lewej stronie, przechodzimy do następującej ścieżki:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Zaznacz klucz System po lewej stronie, a następnie zwróć uwagę na prawą stronę okna, w której znajdują się wpisy należące do zaznaczonego klucza. Wyszukaj w tym miejscu wpisu o nazwie dontdisplaylastusername.
Kliknij go dwukrotnie lewym przyciskiem myszy, aby wywołać okno edycji wartości tego wpisu. Domyślnie ma wpisaną wartość 0 - zmień ją na 1 i kliknij OK.
I to wszystko - teraz po ponownym uruchomieniu komputera wyświetli się ekran logowania, na którym nie będą się wyświetlać żadne konta. Zamiast tego otrzymamy dwa pola - nazwy użytkownika i hasła - w których musimy podać nazwę swoje konto i hasło dostępowe, wpisując je ręcznie.