Jeżeli korzystacie z konta Google, oceniacie i komentujecie jakieś aplikacje, książki, restauracje czy miejsca w waszym mieście, to firma z Mountain View wykorzystuje wasze wpisy do “reklam”. Każdy może je zobaczyć, nawet w wynikach wyszukiwania Google. To nowa funkcja, którą na szczęście można wyłączyć.
Jak z pewnością wiecie, Google zarabia na swoich użytkownikach za pośrednictwem reklam. Aby zwiększyć atrakcyjność swojej oferty względem reklamodawców, Google stosuje spersonalizowane reklamy, które mają nas zainteresować. Aby zebrać informacje na nasz temat specjalny automat skanuje nasze wiadomości, obejrzane filmy na YouTube oraz inną tego typu aktywność użytkownika.
Tym razem Google jednak wpadł na inny pomysł. Jeżeli kiedykolwiek skomentowaliśmy jakąś restauracje badź miejsce, czy też oceniliśmy książkę, film lub grę za pomocą swojego profilu Google+ to od razu nasza opinia staje się publicznie dostępna i bardzo mocno wyeksponowana dla innych użytkowników. Gdy ktoś inny trafi np. w wyszukiwarce Google na reklamę restauracji, którą oceniliśmy, to tuż obok wyniku wyszukiwania wyświetli się nasze zdjęcie, ocena oraz treść komentarza, który zostawiliśmy. Kojarzycie sponsorowane linki z pomarańczowym tłem na początku wyników wyszukiwania w Google? Tam też może pokazać się nasza twarz oraz imię i nazwisko.
Powyższy przykład to tylko część działania tej funkcji. Rekomendacje społecznościowe działają również w mapach Google. Wystarczy, że ktoś zrobi sobie wirtualną przechadzkę przez główną ulicę miasta i bez problemu zauważy nasze oceny czy komentarze odnośnie miejsc, które będzie mijać. Na szczęście możemy zabezpieczyć swoje konto i wyłączyć tę funkcję. Jak to zrobić?
Aby wyłączyć rekomendacje społecznościowe, należy udać się pod specjalną podstronę serwisu Google+ - ustawienia rekomendacji. Znajdziemy na niej szczegółowe informacje odnośnie działania funkcji. Gdy zjedziemy na sam dół strony, to zauważymy, że zaznaczona jest opcja “Na podstawie mojej aktywności Google może pokazywać moje imię i nazwisko oraz zdjęcie profilowe w rekomendacjach społecznościowych wyświetlanych w reklamach.”.
Wystarczy, że odznaczymy te opcje i klikniemy przycisk Zapisz. Od tej pory nasza nowa aktywność nie będzie dostępna dla pozostałych użytkowników oglądających reklamy Google.