Często jesteś zajęty i nie możesz odbierać wszystkich połączeń lub czytać wszystkich SMSów na swoim telefonie? Zobacz, jak korzystając z aplikacji na Androida ustawić automatyczne odpowiedzi dla osób, które próbują się z Tobą skontaktować.
Będąc w pracy, na spotkaniu czy na uczelni nie zawsze mamy możliwość odebrania połączenia lub odczytania ważnego SMSa. Warto w takim wypadku ustawić tzw. autorespondera, czyli automatyczne odpowiedzi w postaci wiadomości SMS do osób, które próbują się z nami skontaktować.
Automatyczne odpowiedzi SMS do osób kontaktujących się z nami
W tym celu skorzystamy z aplikacji Auto SMS, która umożliwia skonfigurowanie zautomatyzowanych odpowiedzi SMS na nieodebrane połączenia lub nieodczytane SMS. Możemy oczywiście dostosować wszystkie ustawienia, począwszy od tego, kiedy odpowiedzi mają być wysyłane (w określonych godzinach, w określonych porach dnia, przez X czasu od momentu uruchomienia itp.) aż po opóźnienie wysyłania wiadomości czy jej treść.
Po uruchomieniu aplikacji możemy wysunąć menu z lewej strony, w którym znajdziemy wszystkie opcje aplikacji. Pozwala ona znacznie więcej, niż tylko na automatyczne odpowiedzi SMS. Możemy także otrzymane wiadomości przekierowywać na inny numer, jak również zakolejkować wysyłanie własnych SMS na wybrane dni lub godziny.
Zacznijmy od automatycznych odpowiedzi - przechodzimy w tym celu do zakładki "AutoReply". W tym miejscu możemy ustawić profile automatycznych odpowiedzi - każdy profil może mieć inną treść odpowiedzi SMS, może uaktywniać się w innych godzinach i na innych zasadach, a także dotyczyć zupełnie innych sytuacji.
Na początku mamy jeden gotowy profil, którego możemy od razu edytować i wprowadzić w nim odpowiednie zmiany. Po wejściu do profilu wyświetlą się jego szczegóły.
Na samej górze możemy mu zmienić nazwę na inną. Następnie możemy wybrać, na co telefon ma automatycznie odpowiadać - na nieodczytane wiadomości SMS (SMS Auto Response) czy na nieodebrane połączenia (Phone Auto Response). Jeśli na jedno i drugie, to zaznaczamy obydwie pozycje.
W sekcji "Auto Reply Message" znajdziemy pole "Reply Message". W tym miejscu ustawiamy treść wiadomości, która zostanie automatycznie wysłana, gdy nie odbierzemy połączenia lub nie odczytamy wiadomości SMS. Wpisujemy tu np. wiadomość typu "Jestem w tej chwili zajęty i nie mogę rozmawiać. Skontaktuję się, jak będę miał czas.".
Teraz pora na najważniejsze - ustawienie, kiedy telefon ma wysyłać automatyczne odpowiedzi. Automatyczne SMS'y będą wysyłane wtedy, gdy profil będzie aktywny, ale sposób jego uruchomienia może być różny. Pierwszy sposób to po prostu wejście do aplikacji Auto SMS, przejście do zakładki "AutoReply" i ręczne uaktywnienie profilu przyciskiem "ON/OFF". Wtedy telefon będzie wysyłał automatyczne SMS na nieodebrane połączenia i nieodczytane SMS dopóki sami profilu z powrotem nie wyłączymy. Możemy jednak ustawić bardziej zautomatyzowane zasady, według których profil sam się wyłączy po pewnym czasie, a nawet takie, które spowodują automatyczne włączenie i wyłączenie profilu w odpowiednim dniu i godzinach.
Aby to zrobić, przechodzimy w ustawieniach profilu do sekcji "Auto Response Turn-ON Duration". Znajdziemy tu opcję "Turn On" (Włącz), która pozwala dostosować, jak i kiedy ma być profil włączany. Opcje "30 minutes", "1 hour", "2 hours", "Set Time" (Ustaw czas) sprawiają, że profil będzie działał przez wybrany okres czasu od momentu ręcznego włączania, a potem sam się wyłączy - może to być pół godziny, godzina, dwie godziny lub ręcznie określony czas. "Always" oznacza, że profil będzie działał dopóki sami go nie wyłączymy.
Nieco bardziej interesujące są kolejne opcje - "Select Date/Time" umożliwia ustawienie harmonogramu, według którego profil włączy się automatycznie w wybranym okresie czasu (w wybranym dniu i wybranych godzinach). To przydatne, gdy mamy zaplanowane spotkanie na wybrany dzień i godzinę - wystarczy wpisać datę i godzinę rozpoczęcia oraz planowanego zakończenia spotkania, a telefon sam włączy profil automatycznych odpowiedzi w tym czasie.
Ostatnia opcja to "Repeat schedule" (Powtarzający się harmonogram). Za pomocą tej opcji możemy ustawić automatyczne aktywowanie profilu w wybranych dniach i godzinach. Wystarczy podać godziny start i zakończenia profilu, a także zaznaczyć, w które dni profil ma być aktywny. Dzięki temu możemy np. ustawić automatyczne odpowiedzi SMS w godzinach pracy od poniedziałku do piątku.