Jak w Sklepie Play ustawić pobieranie tylko przez Wi-Fi
Chcesz ustawić Sklep Play tak, aby pobierał aplikacje tylko przez Wi-Fi? Możesz dzięki temu ograniczyć zużycie danych komórkowych i sprawić, że aplikacje będzie można pobierać tylko w zasięgu sieci bezprzewodowej. Zobacz, jak to włączyć, a także jak również ustawić aktualizowanie aplikacji tylko przez Wi-Fi.
Aplikacje i gry mobilne zajmują coraz więcej miejsca, co sprawia, że pobieranie ich przez dane komórkowe może nam bardzo szybko wyczerpać miesięczny limit transferu. Google postanowił użytkownikom dać opcję, która umożliwia dostosować Sklep Play tak, aby ustawić pobieranie nowych aplikacji i gier tylko przez Wi-Fi (lub pytać o to za każdym razem).
Dzięki temu preferowanym sposobem pobierania będzie tylko i wyłącznie sieć bezprzewodowa, a więc aplikacje i gry nie będą mogły być pobierane przy wykorzystaniu danych komórkowych – zamiast tego zostaną dodane do kolejki pobierania, która uruchomi się dopiero w zasięgu Wi-Fi. W ten sposób nigdy przez pomyłkę nie włączymy pobierania czegokolwiek przy użyciu danych komórkowych.
Oprócz tego możemy połączyć tę opcję z już istniejącą funkcją automatycznej aktualizacji aplikacji tylko przez Wi-Fi – sprawi to, że zarówno pobieranie jak i aktualizowanie aplikacji będzie możliwe tylko w zasięgu sieci bezprzewodowej. W ten sposób Sklep Play nie będzie w żadnym stopniu zużywać naszych danych komórkowych – ani przy pobieraniu nowych aplikacji, ani przy aktualizowaniu obecnych.
Ustaw pobieranie i aktualizacje aplikacji tylko przez Wi-Fi w Sklepie Play
Aby to ustawić, należy w telefonie lub tablecie uruchomić aplikację Sklep Play, a następnie wysunąć menu boczne, przesuwając palcem od lewej krawędzi ekranu. Przewiń listę dostępnych opcji w menu bocznym, aż znajdziesz pozycję „Ustawienia”. Wybierz ją, aby wejść do ustawień Sklepu Play.
W ustawieniach znajdziemy teraz dwie opcje, które nas interesują – ustawienie sposobu pobierania aplikacji, a także opcje automatycznych aktualizacji aplikacji.
- Pobieranie nowych aplikacji tylko przez Wi-Fi
Aby ustawić pobieranie nowych aplikacji i gier do telefonu lub tabletu tylko wtedy, gdy dostępne jest połączenie z siecią Wi-Fi, należy skorzystać z nowej opcji o nazwie „Ustawienia pobierania aplikacji”. Domyślnie ta opcja ustawiona jest w taki sposób, aby zezwolić na pobieranie aplikacji zarówno przez Wi-Fi jak i dane komórkowe.
Dotknij tej opcji, aby wysunąć jej opcje. W nowym okienku możesz wybrać sposób, w jaki mają być pobierane aplikacje. Jeśli chcesz ustawić pobieranie tylko przez Wi-Fi w Sklepi Play, to zaznacz opcję „Tylko przez Wi-Fi”.
Możesz też wybrać opcję „Pytaj za każdym razem” – wtedy przy każdej próbie pobrania jakiejkolwiek gry lub aplikacji zostaniesz zapytany/-a, w jaki sposób pobrać aplikację.
Po zaznaczeniu opcji „Tylko przez Wi-Fi” nie będzie można pobrać żadnych aplikacji przez dane komórkowe. Przy próbie pobrania aplikacji wyświetli się komunikat „Oczekuję na Wi-Fi” i proces pobierania zostanie dodany do kolejki, która uruchomi się dopiero po połączeniu z siecią bezprzewodową.
- Aktualizowanie zainstalowanych aplikacji tylko przez Wi-Fi
Powyższa opcja działa tylko na pobieranie nowych aplikacji i gier ze Sklepu Play. Jeśli chcemy to samo ustawić dla funkcji automatycznej aktualizacji, to musimy skorzystać z innej opcji. W ustawieniach Sklepu Play, tuż pod powyższą opcją znajduje się funkcja „Automatyczne aktualizowanie aplikacji”.
Opcja ta umożliwia dostosowanie sposobu, w jaki aplikacje się aktualizują w Sklepie Play. Dotknij tego przycisku, aby zmienić ustawienia. W nowym oknie możemy całkowicie wyłączyć automatyczne aktualizowanie aplikacji lub ustawić, w jaki sposób ma się odbywać.
Aby aplikacje mogły się aktualizować tylko za pomocą Wi-Fi, należy zaznaczyć pole „Aktualizuj tylko przez Wi-Fi”. Gdy ta opcja jest zaznaczona, to Sklep Play w żaden sposób nie wymusi automatycznej aktualizacji w tle za pomocą danych komórkowych. Możliwe będzie aktualizowanie aplikacji jedynie w zasięgu sieci Wi-Fi.
Dzięki tym opcjom możemy sprawić, że Sklep Play w żaden sposób nie będzie nam zjadać danych komórkowych – ani przy pobieraniu nowych aplikacji, ani przy aktualizacji już istniejących. Ze Sklepu będzie można tylko korzystać w obrębie sieci Wi-Fi bez martwienia się o to, że nasza pula miesięcznego transferu zostanie umniejszona.