Jak włączyć lub wyłączyć hasło podczas kupowania aplikacji na Androida
W jednej z ostatnich aktualizacji Sklepu Play dodano więcej opcji pozwalających dostosować konieczność wpisywania hasła przy dokonywaniu zakupów. Możemy ustawić aplikację tak, aby zawsze wymagała hasła, a także całkowicie wyłączyć konieczność wpisywania kodu przy zakupach.
Jeżeli nasz smartfon należy tylko do nas i mamy pewność, że nikt z niego nie korzysta, a często dokonujemy zakupów w Sklepie Play, to wyłączenie konieczności podania hasła może być przydatne. Z kolei jeżeli dajemy pograć na smartfonie np. naszym dzieciom czy młodszemu rodzeństwu, to dobrym wyjściem jest uaktywnienie opcji podawania hasła za każdym razem, aby przez przypadek z naszej karty kredytowej nie zeszła potężna sumka.
Ustawienia hasła w Sklepie Play
Na smartfonie przechodzimy do aplikacji Sklep Play, a następnie wysuwamy menu w górnym prawym rogu i przechodzimy do ustawień.
W ustawieniach zwracamy uwagę na sekcję "Kontrola użytkowników". Znajdziemy tu ustawienia filtrowania treści, a także opcję "Hasło - Ustaw hasło aby ograniczyć kupowanie". Jeżeli na waszym urządzeniu nie ma jeszcze aktualizacji, to możliwe będzie tylko włączenie lub wyłączenie konieczności podania hasła bez dodatkowych opcji.
Domyślnie hasło jest wymagane podczas zakupów, ale jeżeli chcemy je wyłączyć (lub jeśli mamy wyłączone i chcemy włączyć), to wystarczy zaznaczyć lub odznaczyć tę opcję. Przy zmianie ustawień konieczne będzie podanie swojego hasła w celu potwierdzenia.
Jeżeli Sklep Play został w waszym urządzeniu zaktualizowany, to będziemy mogli wybrać spośród trzech opcji - "Wymagaj podczas każdego zakupu", "Wymagaj co 30 minut", "Nigdy". Domyślnie zaznaczona jest druga opcja, która wymaga hasła, ale po dokonaniu zakupu możemy przez następne 30 minut kupować bez uwierzytelniania. Rodzice udostępniający smartfona dzieciom powinni zainteresować się pierwszą opcją, aby pociechy tuż po zakupie nowej gry nie skorzystały z 30-minutowej przerwy i nie dokonały zakupów na wysokie kwoty.