Jak wyłączyć blokadę ekranu w Huawei i Honor (wszystkie modele)
Próbujesz wyłączyć blokadę ekranu w smartfonie Huawei, ale opcja ta jest zablokowana? A może w ogóle nie możesz jej znaleźć? Zobacz, jak całkowicie wyłączyć blokadę ekranu w Huawei.
Smartfony Huawei bywają problematyczne w kwestii ustawień blokady ekranu. Niektórzy użytkownicy nie mogą znaleźć opcji całkowitego wyłączenia blokady ekranu, z kolei inni mają problem ze skorzystaniem z niej. Okazuje się bowiem, że nawet jeśli znajdziemy tę opcję, to może pojawić się poniższy komunikat:
„Wyłączone przez administratora lub ze względu na zasady szyfrowania albo magazyn danych logowania”
Poniżej pokazujemy pełną instrukcję, dzięki której wyłączysz blokadę ekranu (pkt 1), a także odblokujesz odpowiednie opcje, jeśli są one zablokowane (pkt 2).
1. Wyłączanie blokady ekranu w Huawei
Aby wyłączyć blokadę ekranu, najpierw usuń wzór lub kod PIN, którym masz zablokowane urządzenie. W tym celu wejdź do „Ustawienia > Blokada ekranu i hasła”.
W tym miejscu znajdziesz dwie opcje - „Styl blokady ekranu” oraz „Hasło”. Niestety styl blokady ekranu odpowiada tylko za wybór kompozycji wizualnej, dlatego tę opcję zignorujemy. Zamiast tego kliknij poniżej w pole „Hasło”, a następnie wybierz „Brak”.
Jeśli nie możesz wybrać opcji „Brak”, gdyż wyświetla się komunikat informujący o tym, że ta opcja jest wyłączona przez administratora, to zobacz instrukcję poniżej w drugim punkcie.
Po wybraniu opcji „Brak” musisz wejść do opcji programistycznych, aby całkowicie wyłączyć blokadę ekranu. Aby to zrobić, przejdź do „Ustawienia > Informacje o telefonie”, po czym siedem razy stuknij palcem w pole „Numer kompilacji”. Wyświetli się komunikat, że włączono opcje programistyczne.
Przejdź teraz do „Ustawienia > Opcje programistyczne”. Jedną z pierwszych opcji na liście będzie „Blokada ekranu – przed użyciem telefon musi zostać odblokowany”. Odznacz tę opcję.
Gratulacje, systemowa blokada ekranu została całkowicie wyłączona i od teraz nie musisz nawet przesuwać palcem po ekranie, aby odblokować urządzenie. Możesz teraz np. zainstalować inną aplikację do obsługi blokady ekranu.
2. Co zrobić, gdy opcje wyłączenia blokady ekranu są na szarym tle z komunikatem o wyłączeniu ich przez administratora?
Może się zdarzyć, że po wejściu do zakładki „Blokada ekranu i hasła” lub do opcji programistycznych pojawi się komunikat „Wyłączone przez administratora lub ze względu na zasady szyfrowania albo magazyn danych logowania”. Nie będzie wtedy możliwe ustawienie opcji „Brak” w sekcji z hasłem oraz nie będzie można dezaktywować ekranu blokady przez opcje programistyczne. Jest na to rozwiązanie.
Przede wszystkim sprawdź, czy masz włączone szyfrowanie. Szyfrowanie sprawia, że nie można wyłączyć ekranu blokady. Jedynym rozwiązaniem jest wyłączenie szyfrowania. W tym celu przejdź do „Ustawienia > Opcje zaawansowane > Zabezpieczenia”, znajdź zakładkę z szyfrowaniem i wybierz opcję deszyfrowania całego urządzenia.
Jeśli jednak nie masz włączonego szyfrowania, a błąd nadal się wyświetla, to jest inne rozwiązanie. Musisz włączyć inny rodzaj ekranu blokady, celowo zablokować urządzenie poprzez wpisanie błędnego wzoru, a następnie odblokować je zapasowym PINem. Wtedy wszystkie opcje się odblokują i nie pojawi się już wspomniany komunikat z błędem. Zobaczmy, jak to zrobić.
Najpierw wejdź do „Ustawienia > Ekran blokady i hasła”. Wybierz zakładkę „Hasło”, a następnie ustaw jakikolwiek inny sposób zabezpieczania urządzenia. Niech będzie to np. opcja „Wzór”. Ustaw jakikolwiek nowy wzór. Po ustawieniu wzoru wyświetli się prośba o ustawienie zapasowego PINu – ustaw jakiś prosty kod, który na pewno zapamiętasz np. 1234. Będzie on nam za chwilę potrzebny.
Po ustawieniu nowego sposobu zabezpieczania urządzenia wyjdź z ustawień i wyłącz ekran telefonu. Następnie włącz go ponownie – system poprosi Cię teraz o podanie wzoru, który został ustawiony. Celowo wprowadź błędny wzór pięć razy pod rząd, aby zablokować telefon. Pojawi się wtedy komunikat, że na 30 sekund urządzenie zostało zablokowane.
Oprócz tego pojawi się także opcja odblokowania urządzenia zapasowym kodem PIN w dolnym prawym rogu. Wybierz tę opcję, a następnie wprowadź swój zapasowy kod PIN, który został przed chwilą ustawiony (wspomniane 1234). Urządzenie zostanie odblokowane, a komunikat nie będzie się już wyświetlać. Teraz możesz wykonać instrukcje z pierwszego punktu, wyłączając blokadę hasłem (zakładka „Hasło > Brak”) oraz dezaktywując blokadę ekranu w opcjach programistycznych.