Google Chrome, jak dobrze wiemy, posiada wbudowany czytnik plików PDF. Dzięki temu możemy szybko i w miarę bezpiecznie otwierać dokumenty w przeglądarce. No dobrze, ale co jeśli nie chcemy aby pliki PDF były otwierane w Chrome, tylko zapisywane w komputerze?

Najprostszy sposób, który jednak wymaga otworzenia pliku PDF w Chrome, to wybór opcji zapisu dokumentu. Po otwarciu materiału w oknie przeglądarki, u dołu okna pojawia się niewielki pasek z dodatkowymi opcjami. Wśród nich znajduje się m.in. możliwość zapisu otwartego pliku PDF na dysk.

 

Jest to najprostsze rozwiązanie, ale zarazem wymagające każdorazowego działania. Na szczęście proces można w łatwy sposób zautomatyzować, tak aby Chrome za każdym razem zapisywał pobrany plik PDF w pamięci komputera.

W tym celu musimy wyłączyć wtyczkę w Chrome, która odpowiedzialna jest za otwieranie plików PDF Chrome PDF Viewer. Aby to zrobić, wpisujemy w pasku adresowym przeglądarki komendę chrome://plugins/ a następnie poniżej wtyczki klikamy Wyłącz.

 

Gotowe, dokumenty PDF będą teraz automatycznie pobierane przez Google Chrome. Teraz wystarczy przejść do katalogu z pobranymi plikami.

\