Jak założyć i zarządzać grupą na Facebooku

Chcesz stworzyć własną grupę na Facebooku? Promować własną działalność albo po prostu skrzyknąć znajomych i osoby o wspólnych zainteresowaniach? Nic prostszego, zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem.

Tworzenie grupy na Facebooku jest banalnie proste, warto jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych rozwiązań. Przede wszystkim logujemy się na nasze konto na Facebooku, a następnie w lewym pasku menu odnajdujemy sekcję Grupy. U dołu sekcji klikamy przycisk + Utwórz grupę.

W nowym oknie wybieramy szczegóły grupy. Nazwę, członków, a także prywatność (Publiczna, Zamknięta, Tajna). Szczególnie nad ostatnią opcją warto się zastanowić – czy chcemy, aby wszyscy mieli dostęp do naszej grupy, czy też przeznaczyć ją jedynie dla wybranych. Możemy też wybrać ikonę dla naszej grupy.

Po utworzeniu grupy należy ją spersonalizować. Możemy dodać grafikę, która będzie wyróżniała grupę, udostępnić informacje znajomym o powstaniu grupy, dodać opis z charakterystyką grupy czy też wrzucić zdjęcia, pliki itp.

Jeżeli na głównym ekranie, tuż za Powiadomieniami klikniemy przycisk więcej opcji – możemy z wybrać z rozwijanego menu pozycję o nazwie Edytuj ustawienia grupy.

Pozwolą one na zmianę podstawowych ustawień naszej grupy takich jak opis, lista członków, adres witryny czy uprawnienia dotyczące publikowania. Jeżeli chcemy, aby nasza grupa była popularna, możemy wpisać w polu Znaczniki słowa kluczowe, po których można będzie wyszukać naszą działalność.

Komentarze