Na Facebooku mamy fanpage, a co z Google+? Tutaj również możemy stworzyć własną stronę do promowania marki, usługi czy społeczności. Przeczytajcie jak wygląda zakładanie i zarządzanie stron na Google+ w pigułce.
Profil na Google+ może przydać się nie tylko firmom i instytucjom. Jeżeli prowadzimy bloga, stronę albo organizację - warto stworzyć sobie stronę w serwisie społecznościowym firmy Google. Jak to zrobić?
Przede wszystkim musimy mieć własne konto na Google+. Jeżeli mamy już skrzynkę pocztową na Gmailu, nie jest to problem, w przeciwnym wypadku trzeba sobie taką założyć. To tylko chwila.
Z poziomu Gmaila przechodzimy do naszego konta na G+, klikając link +Imię użytkownika. W nowej karcie po lewej strony z wysuwanego menu wybieramy jedną z ostatnich zakładek - Strony.
Tutaj właśnie klikając przycisk Utwórz stronę możemy stworzyć google'owego fanpage'a. Do wyboru mamy 5 kategorii:
1. Lokalna firma lub miejsce
2. Produkt lub marka
3. Firma, instytucja lub organizacja
4. Sztuka, rozrywka lub sport
5. Inne
Każda z kategorii posiada podkategorie, tak więc podczas wyboru strony możemy konkretnie określić jaki jest profil naszej działalności.
Po utworzeniu strony musimy już tylko ją spersonalizować. Oznacza to dodanie logo, grafiki w górnym pasku oraz informacji dodatkowych. To chociażby link do strony WWW, opis działalności czy połączone usługi. Warto też zadbać o znajomych, informując ich o powstaniu naszej strony.
Po spersonalizowaniu strony możemy już dodawać materiały. Jeżeli chcielibyśmy zobaczyć, jak stronę widzą inni, możemy wybrać opcję Zobacz profil jako: Publiczne, która dostępna jest w górnym pasku Google+.