Często zdarza się, że w wyniku awarii komputera lub nieprzewidzianej reinstalacji systemu tracimy wszystkie pliki ze stanami naszych gier. Zazwyczaj pamiętamy o kopii dokumentów, ale o grach zapominamy. Radzimy, jak sobie z tym poradzić i zautomatyzować ten proces.
Z pomocą przychodzi program GameSave Manager, który potrafi zrobić kopię zapasową wszystkich zapisanych na dysku stanów gier. Jeżeli chcemy zabezpieczyć się przed awarią komputera lub często formatujemy dysk (i równie często zapominamy robić ręcznej kopii zapasowej) to program okaże się lekarstwem na wszystkie problemy związane z grami.
Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze - po włączeniu, naszym oczom ukaże się menu podzielone na kilka części. Najważniejsze z nich to dwie pierwsze - “Backing up” (Tworzenie kopii zapasowej) oraz “Restoring Data” (Przywracanie danych). Pierwszym krokiem jest utworzenie kopii, zatem należy wybrać opcję “Make a backup” (Utwórz kopię), a następnie zaznaczyć gry, których save’y chcemy przekopiować. Tworzenie kopii potwierdzamy niebieskim przyciskiem “Start the Backup Task now” (Rozpocznij teraz proces tworzenia kopii).
Program utworzy kopię save’ów wybranych gier w jednym, spakowanym pliku. Aby przywrócić backupa, należy uruchomić program i z zakładki “Restoring Data” wybrać opcję “Open Archive” (Otwórz archiwum), a następnie wskazać utworzony wcześniej plik. GameSave Manager automatycznie przywróci stany gier w odpowiednie miejsca na dysku.
Jeżeli jednak zazdrościcie konsolowej braci i również chcielibyście przechowywać swoje save’y w chmurze, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć program z DropBoxem, SkyDrive lub Google Drive. W tym celu należy udać się do opcji programu (Customize > Program Settings) i wybrać zakładkę “Cloud Options” (Opcje chmury). W tym miejscu możemy wybrać rodzaj posiadanej usługi lub skonfigurować dane dostępowe do własnego serwera FTP (jeśli takowy posiadamy). Trzeba jednak zaznaczyć, że do prawidłowej integracji programu z chmurą wymagane jest, aby użytkownik miał zainstalowaną na komputerze pulpitową wersję aplikacji do obsługi danej usługi (wersje na interfejs Modern UI nie wystarczą). Od tej pory tworzone kopie będą również synchronizowane z chmurą.
Program posiada również możliwość wykonywania automatycznej kopii save’ów każdego dnia. Aby taką opcję uaktywnić, należy udać się do sekcji “Backing up” i wybrać funkcję “Scheduled task” (Zaplanowane zadanie). Nowe zadanie dodajemy poprzez przycisk “Add” (Dodaj). Następnie wybieramy dowolną nazwę dla naszego zadania, listę gier oraz rodzaj zadania (codzienne, tygodniowe lub miesięczne kopie) wraz z daną godziną. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie, warto jednak tu zwrócić uwagę na opcję “Use my Cloud settings” jeżeli chcemy, aby automat synchronizował nasze save’y z usługą chmury.
Od tej pory żaden format dysku nie będzie już straszny. Życzymy miłego grania!