Jak zwrócić grę na Origin i odzyskać pieniądze
Kupiłeś grę na Origin, ale nie spełnia ona twoich oczekiwań lub po prostu Ci się nie podoba? Nic nie szkodzi. Możesz ją zwrócić i odzyskać pieniądze. Zobacz, jak to zrobić.
Platforma Origin pozwala kupować gry wydawane przez firmę EA i – podobnie jak Steam – daje możliwość zwrotu tytułów, które zakupiliśmy, ale nie spełniają naszych oczekiwań. Nie podoba Ci się gra? Nic nie szkodzi, możesz ją zwrócić. EA nazywa to Gwarancją zadowolenia z gry, pozwalając graczom zatrzymać tylko te tytuły, które spełniają ich oczekiwania.
Nie jest jednak tak różowo, jak może się wydawać. Gwarancja zadowolenia z gry, a więc możliwość zwrotu gier, które nam się nie podobają, jest w odpowiedni sposób ograniczona. Zobaczmy, jakie warunki trzeba spełnić, aby można było zwrócić grę, a także jak się do tego w ogóle zabrać.
Kiedy mogę zwrócić grę na Origin?
Przede wszystkim możesz zwracać tylko te gry, które kupiłeś w edycji cyfrowej bezpośrednio na platformie Origin. Nie możesz zwrócić gier, które zostały zakupione w wersji pudełkowej, nawet jeśli do uruchomienia i tak wymagają one Origina. Zwrócić można tylko gry w wersji cyfrowej, zakupione bezpośrednio na Originie, a nie w jakimś sklepie z kluczami do gier.
Kolejnym warunkiem jest czas, jaki minął od momentu premiery, zakupu lub uruchomienia gry. Generalnie czas, jaki masz na zażądanie zwrotu pieniędzy jest uzależniony od momentu zakupu lub uruchomienia gry.
Jeśli uruchomiłeś grę, to masz 24 godziny na jej zwrot. NIE JEST tu liczony czas spędzony w grze, więc w ciągu tych 24 godzin możesz pograć w grę i sprawdzić, czy Ci się podoba. Ta zasada ma jeden wyjątek, który pozwala wydłużyć okres 24-godzinny. Jeśli zakupiłeś nową grę w przeciągu 30 dni od premiery i próbowałeś ją uruchomić, lecz ze względu na problemy techniczne leżące po stronie EA nie byłeś w stanie zagrać, to okres 24 godzin na zwrot wydłuża się do 72 godzin.
Nieco inaczej sprawa wygląda, gdy zakupiliśmy grę, ale jej nie pobraliśmy i nie uruchomiliśmy. Jeśli nie uruchomiłeś gry, to masz 7 dni na jej zwrot od momentu zakupu. Wyjątkiem są gry zakupione w przedsprzedaży – w ich przypadku okres 7 dni zostaje naliczany dopiero od momentu premiery. Jeśli więc w styczniu kupiłeś grę, która ma premierę w maju, to 7 dni liczy się dopiero od momentu premiery w maju.
Jak zwrócić grę na Origin?
Opcji tej nie należy szukać w kliencie Origin. Aby zwrócić grę, należy skorzystać ze specjalnej strony internetowej, a dokładnie z zakładki „Poproś o zwrot pieniędzy” na stronie EA.
Wejdź do zakładki „Poproś o zwrot pieniędzy”
Kliknij w powyższy link, a następnie zaloguj się na swoje konto Origin. Po zalogowaniu wyświetlą się wszystkie gry, które możesz zwrócić. A więc jeśli jakaś gra nie wyświetla się tu na liście, to nie możesz dokonać zwrotu.
Wybierz grę, którą chcesz zwrócić, a następnie kliknij w przycisk „Wybierz”. Następnie kliknij „Dalej”, aby przejść do finalizacji zwrotu. Wyświetli się prośba o podanie przyczyny zwrotu. Możesz wybrać jedną z dostępnych opcji z rozwijanego menu lub zaznaczyć pozycję „Inny” i wpisać samemu, dlaczego oddajesz grę. Nie ma znaczenia, co wybierzesz – jeśli gra wyświetla się na liście, to zwrot i tak zostanie zaakceptowany.
Na koniec wyświetlony zostanie komunikat z informacją, że twoja sprawa zwrotu jest aktywna i otrzymasz decyzję w ciągu 48 godzin. Możesz śledzić postęp w zakładce Moje sprawy. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy dostaniesz e-mail z potwierdzeniem zwrotu. Pieniądze zostaną zwrócone na to samo konto / kartę kredytową, z której została opłacona gra.