Jak zwrócić zakupioną aplikację w App Store i odzyskać pieniądze
Chcesz zwrócić zakupioną aplikację w App Store, gdyż nie spełnia ona twoich oczekiwań lub zakupu dokonano przypadkowo? Aplikacje na iPhone i iPada można zwrócić po zakupie i odzyskać pieniądze. Jak to zrobić?
Zdarza się, że kupimy produkt, z którego nie jesteśmy zadowoleni. Zazwyczaj taką rzecz możemy zwrócić do sklepu w ciągu 14 dni od daty zakupu. Nie inaczej jest w przypadku aplikacji na iPhone’a i iPada, zakupionych w App Store – jeżeli zakupiona aplikacja nie spełnia naszych oczekiwań, nie działa nam poprawnie lub została zakupiona przypadkowo, to mamy prawo zrezygnować z zakupu i oczekiwać zwrotu pieniędzy.
Kiedy mogę zwrócić aplikację i odzyskać pieniądze?
Nasze członkostwo w Unii Europejskiej daje nam prawo do rezygnacji z gry lub aplikacji w ciągu 14 dni i otrzymania zwrotu pieniędzy. Trzeba jednak pamiętać, że to prawo nie zwalnia nas z konieczności bycia uczciwym. Apple każde żądanie zwrotu rozpatruje indywidualnie, co oznacza, że niektóre prośby mogą zostać odrzucone. Dlaczego tak się dzieje?
Otóż chodzi o to, aby uczciwie się traktować. Jeżeli aplikację uruchomiliśmy tylko kilka razy i bardzo rzadko z niej korzystaliśmy, gdyż nie spełniała oczekiwań, to z pewnością Apple zwróci nam całkowity koszt zakupu. Jeśli jednak spróbujemy oddać np. grę, w którą graliśmy przez kilka dni i spędziliśmy w niej kilkadziesiąt godzin (być może nawet ją ukończyliśmy), to Apple z całą pewnością odmówi zwrotu pieniędzy, gdyż ewidentnie nie jest to sytuacja, w której produkt nie spełnia oczekiwań lub jest przypadkowym, niechcianym zakupem.
Jak zwrócić aplikację w App Store?
Najprościej jest to zrobić za pomocą komputera i przeglądarki internetowej. Apple uruchomił specjalną stronę, na której możemy zgłaszać problemy z zakupionymi produktami. Korzystając z tego formularza możemy napisać prośbę o anulowanie zakupu i zwrot pieniędzy.
Przejdź na stronę zgłaszania problemów z zakupami – Apple
Po wejściu na powyższą stronę, należy zalogować się na swoje konto Apple ID. Po wpisaniu loginu i hasła wyświetli się lista twoich zakupów. Przejdź do zakładki „Aplikacje”, aby wyświetlić zakupione gry i programy.
Na liście znajdź swój zakup, wejdź w jego szczegóły i kliknij w przycisk „Zgłoś problem”. Pojawi się teraz formularz zgłaszania problemu ze wskazaną aplikacją.
Nie martw się, nie musisz niczego konkretnego tutaj wypełniać. Najważniejsze, to wybór odpowiedniego problemu. Kliknij w rozwijane menu z tematyką problemów, a następnie wskaż na liście opcję „Chcę anulować ten zakup”.
Nie musisz wpisywać żadnego uzasadnienia – taki wymóg na terenie krajów Unii Europejskiej nie istnieje. Po wybraniu opcji anulowania zakupu potwierdź chęć otrzymania zwrotu za pomocą przycisku „Anuluj zakup”.
Teraz musisz już tylko uzbroić się w cierpliwość. Prośba zostanie wysłana do Apple i jeśli kwalifikujesz się do zwrotu, to nie będzie z tym problemu. Pieniądze wrócą do Ciebie w terminie od 5 do 7 dni roboczych.