Zbiór narzędzi do tworzenia gier na Windowsa, Xboxa 360 oraz smartfony z Windows Phone 7 przechodzi na emeryturę. Microsoft poinformował, że nie będą już wydawane kolejne wersje tego narzędzia.
Koniec z uaktualnieniami do popularnego zestawu narzędzi dla developerów gier. Microsoft poinformował, że nie ma dalszych planów na rozwijanie XNA. Firma dodała również, że plotki jakoby mieli zakończyć rozwój DirectX są nieprawdziwe - biblioteki te będą oczywiście dalej rozwijane.
Zakończenie rozwoju nie oznacza jednak porzucenia wsparcia dla XNA. Zgodnie z oświadczeniem Microsoftu, "XNA Game Studio będzie nadal wspieranym zestawem narzędzi do tworzenia gier na Xboxa 360, Windowsa oraz Windows Phone... jednakże nie ma planów na to, aby wydawać kolejne wersje produktów XNA."
XNA po raz pierwszy zostało przedstawione w 2004 roku jako zestaw narzędzi mający pomóc małym oraz dopiero co wchodzącym na rynek gier producentom w tworzeniu niewielkich produkcji przeznaczonych do dystrybucji elektronicznej. Pierwsza wersja XNA Game Studio pojawiła się w 2006 roku, a ostateczna wersja oznaczona numerem 4.0 (wyposażona we wsparcie systemów Windows Phone) ujrzała światło dzienne w 2010 roku.
Za pomocą technologii XNA stworzony zostały takie gry, jak Dust: An Elysian Tail, Evilquest, Fez, Magicka, Terraria, Bloodline Champions, Bastion, The Harvest oraz wiele innych. W tym roku ma się jeszcze pojawić Evilquest 2, który będzie wykorzystywać tę technologię.