Microsoft ostatnimi czasy w dużym stopniu lokuje swoje środki w reklamach telewizyjnych. Wszyscy dobrze znamy serię reklam nowego Windowsa 8 i jego kafelkowego interfejsu. Firma postanowiła również zareklamować w ten sposób inne produkty, a zaczyna od reklamy Office'a 365.
Za nami premiera pakietów Office 2013 oraz Office 365. Wygląda na to, że Microsoft nie ustaje w staraniach o zwrócenie jak największej uwagi na swoje produkty. Firma zainwestowała prawie 2 biliony dolarów w kampanie reklamową systemu Windows 8 i nie zamierza na tym kończyć.
Nowa, nieco ponad 30-sekundowa reklama pakietu (a w zasadzie rozbudowanej usługi abonamentowej) Office 365 pojawiła się dziś na oficjalnym profilu firmy w serwisie YouTube. Office 365 Home Premium przedstawiany jest jako pakiet, który pozwala utrzymać całe biuro w chmurze, dzięki czemu zyskujemy dostęp do swoich dokumentów z każdego miejsca. Firma próbuje również zachęcić potencjalnych nabywców przekonując ich, że dzięki nowemu Office'owi zyskają dużo więcej wolnego czasu dla siebie i dla swojej rodziny, a wszystko za sprawą usług synchronizujących nasze urządzenia z pakietem Office 365, łatwego dostępu do swoich plików i wielu ułatwień zawartych w nowej wersji pakietu mających usprawnić pracę z dokumentami i zwiększyć naszą produktywność.
O ile reklamy Microsoftu nie dziwią, w końcu system Windows wciąż należy do najpopularniejszych na świecie, to jednak nowością jest fakt, że firma zdecydowała się zareklamować w ten sposób swój pakiet Office. Wcześniej Microsoft raczej polegał na samej renomie programu oraz popularności wynikającej z braku silnej konkurencji. Jednak na przestrzeni ostatnich lat na rynku pojawiło się sporo darmowych pakietów biurowych, jak chociażby LibreOffice, które oferują taką samą funkcjonalność co Microsoft Office. Microsoft poprzez swoje reklamy chce zachęcić użytkowników do korzystania z usługi abonamentowej Office 365, bowiem oferuje ona zestaw funkcji niedostępnych w innych pakietach – stąd skupienie na funkcjach synchronizacji z innymi urządzeniami i wykorzystania technologii chmury, dzięki której całe nasze biuro jest dostępne z każdego miejsca.