Pokemon GO – jak naprawić problemy z instalacją i logowaniem

Masz problem z Pokemon GO? Aplikacja niekompatybilna z twoim urządzeniem? Wyświetla się błąd "Failed to log in"? Wyjaśniamy i naprawiamy najpopularniejsze problemy z grą na Androidzie oraz iOS.

Pokemon GO nie działa, niestety, u wszystkich tak, jak powinno. Wielu użytkowników skarży się na problemy z grą, zwłaszcza na problemy z logowaniem. Inni z kolei nie mogą nawet ściągnąć gry ze Sklepu Play, gdyż wyświetla się komunikat, że gra jest niekompatybilna z urządzeniem. Postaramy się wyjaśnić kilka najpopularniejszych problemów z grą i spróbować je naprawić.

1. Aplikacja nie jest kompatybilna z tym urządzeniem

Pokemon GO nie posiada jakichś wielkich wymagań sprzętowych i powinniśmy pobrać aplikację na większości dzisiejszych urządzeń. Oficjalne wymagania gry są następujące:

Wymagania gry w wersji na Androida

Wymagania gry w wersji na iOS

Pierwszą rzeczą, która warto sprawdzić, gdy nie można pobrać gry ze Sklepu Play lub AppStore, to wersja naszego systemu Android lub iOS. Jest to jeden z elementów, na który - w pewnym stopniu - mamy wpływ, gdyż system w telefonie można zaktualizować do nowszej wersji. W Androidzie przejdź do „Ustawienia > Informacje o telefonie” i sprawdź wersję Androida. Podobnie należy zrobić w iPhone – udaj się do „Ustawienia > Ogólne” i wybierz zakładkę „To urządzenie…”, a następnie sprawdź pole „Wersja”.

Minimalne wersje to 4.4 dla Androida oraz 8.0 dla iOS. Jeśli macie starszą wersję oprogramowania, to należy sprawdzić, czy dostępne jest uaktualnienie. W Androidzie przejdź do „Ustawienia > Informacje o telefonie” i wybierz opcję „Sprawdź aktualizację”. Jeśli uaktualnienie będzie dostępne, to pobierz je i zainstaluj. W iOS aktualizacje instalujemy podobnie – przejdź do „Ustawienia > Ogólne” i wybierz „Uaktualnienia”, a następnie sprawdź dostępność aktualizacji systemowych.

Jeśli nie ma oficjalnej aktualizacji Androida, to zawsze można zainstalować nieoficjalne oprogramowanie z nowszą wersją. Takie instrukcje jednak trzeba szukać indywidualnie dla każdego modelu urządzenia. Przykładowo, użytkownicy Galaxy S3 nie dostali oficjalnej aktualizacji do Androida 4.4. Jednak dzięki nieoficjalnemu oprogramowaniu mogą go zaktualizować nawet do Androida 6.0 i zainstalować Pokemon GO w Galaxy S3.

Innym źródłem problemów z instalacją mogą być niekompatybilne podzespoły, np. procesor. Do niedawna układy Intel Atom były nieobsługiwane przez Pokemon GO, ale od wersji 0.29.2 można już instalować grę na smartfonach z procesorami Intela. Jeśli któryś z podzespołów nie jest kompatybilny z grą, to Sklep Play nie zezwoli na instalację Pokemon GO. Rozwiązaniem może być samodzielna instalacja gry za pomocą pliku APK.

Pobierz plik APK z Pokemon GO

Z powyższego linku pobierzecie najnowszą wersję gry w formacie APK. Plik należy przekopiować do pamięci telefonu, a następnie uruchomić go za pomocą dowolnego menedżera plików (np. ES File Explorer).

Jeśli pojawi się komunikat o blokadzie instalacji aplikacji z nieznanych źródeł, to należy wejść do „Ustawienia > Zabezpieczenia” i zaznaczyć pole „Nieznane źródła”. Następnie uruchamiamy ponownie plik APK – teraz gra się zainstaluje. Jeśli nadal nie wiesz, jak to zrobić, to sprawdź nasz poradnik instalacji plików APK w Androidzie.

2. Problemy z logowaniem do Pokemon GO

Tutaj niestety mamy dużo mniejsze pole do popisu. Oczywiście należy się upewnić, że nie posiadamy problemów z połączeniem z Internetem – otwórz przeglądarkę i sprawdź, czy działają strony internetowe oraz komunikatory. Niestety, najczęściej źródłem problemów z logowaniem są serwery Pokemon GO. Po tym, jak gra została udostępniona oficjalnie w Sklepie Play, prawdopodobnie pojawiły się osobne serwery na nasz region i wzrosło zainteresowanie Pokemonami. Serwery są bardzo często przeciążone i nie można się na nie zalogować – w takim wypadku należy próbować ponownie lub po prostu poczekać. Zbyt wiele osób gra i próbuje się zalogować w tym czasie.

Jeśli problem nie ustępuje i nadal nie możemy się zalogować, to można spróbować wyczyścić dane gry Pokemon GO. Udaj się do „Ustawienia > Aplikacje” i znajdź na liście pobranych aplikacji grę Pokemon GO. Wejdź w jej szczegóły, a następnie wybierz „Wyczyść pamięć podręczną” oraz „Wyczyść dane”. Po wykonaniu tej czynności ponownie uruchom grę i zaloguj się na swoje konto.

Warto także sprawdzić, czy w telefonie nie posiadamy aplikacji do blokowania dostępu do Internetu poszczególnym grom i programom. Niektóre telefony są wyposażone w takie funkcje od samego początku i umożliwiają zarządzanie tym, które z aplikacji mogą używać Internetu, a które nie.

Przykładowo, w urządzeniach Huawei możemy blokować dostęp do Internetu poszczególnym aplikacjom za pomocą funkcji „Ustawienia > Zarządzaj transmisją danych > Aplikacje sieciowe”. Jeśli masz podobną funkcję w swoim telefonie, to upewnij się, że dla Pokemon GO ustawiona jest możliwość łączenia się przez Wi-Fi / Dane komórkowe.

Komentarze